Senaste nytt

Seat block med nya SAS Plus PRO?

Känns ju som att man borde marknadsföra detta om det vore något nytt som införs. Men å andra sidan är det SAS vi pratar om. Och hoppas kan man alltid. :)
 
@pswe Jag hade hela raden själv men bra frågeställning! Vågar vi hoppas på en gradvis biz införing i +Pro med nya direktören? Verkligen efterlängtat och på tiden i sådana fall.

Någon mer på BC borde flugit nya +Pro och kanske kan rapportera fler nygamla riktiga enhancements? Mysteriet tätnar oavsett med handduken.

Åkte Plus PRO inrikes förra veckan. Seating påbörjades bakifrån så när rad 2 fick komma in var alla hyllor upptagna så blev trångt bland benen. Needless to say, ingen seat block där inte.
 
@GOTBound Ja lite som tidigare för oss som flög då med de två-tre främsta raderna för Pro. Gärna med mittenbord för Champagne och drinkar samt riktiga bestick och glas. Jag tvivlar starkt på att allt detta återinförs men har väl lov att drömma. :)
Porslin och bestik tror jag vi kan glömma, det är ju trots allt "plus" men som jag skrev i tidigare post - glas glas har vi ju haft förr. Och champagne kan jag gärna betala för även i plus och även som diamant.
 
Tänker du en diversering av Plus produkten inom Europa: Plus Smart blir som Plus är idag idag och Plus Pro blir mer dom intra-Europa business och består av de främre Plus raderna?
Fast... produkt-portföljen är ju så sjukt rörig och fragmenterad redan.

Det började bra med en plus och en go-klass. Tydligt och lätt att hålla reda på innehållet. Och därmed lätt att marknadsföra, sälja och lätt för kunden att välja. Sedan började de arbetet med att pajja tydligheten.
Så nu har vi biljettyperna light, smart, pro och bonus - där inte alla finns i alla "kabinklasser" och inte heller betyder exakt samma sak i de olika kabinklasserna.
Rörigt och otydligt och därmed svårt att marknadsföra, svårt att sälja, svårt att välja.

Ska man ge sig på att ytterligare diversifiera då? Tja, om de kryper till korset och erkänner att intra-europa så är det en one-class-kabin och skrotar go och plus kanske. Då kan man bli tydlig med vad light/smart/pro innehåller. Eller om man tydligare laddar "Plus" med förmåner. Men eftersom det är unbundling-of-fares som är ledordet kanske det slutar med att vi istället får lite nya typer, "sas go pro basic" och "sas plus light extra" och så kan ju kunden sitta och klura på vilken det ingår väska i och vilken som serverar champagne i glas-glas men max 2 st om restiden är över 3 timmar...
 
Så detta är en spekulationstråd eller en tråd för önskningar vad vi vill SAS skall införa?

Jag blev först glad då rubriken antyder en förändringar, inser efter jag läst alla inlägg att det saknas ett ”?” i rubriken.
 
Så detta är en spekulationstråd eller en tråd för önskningar vad vi vill SAS skall införa?

Jag blev först glad då rubriken antyder en förändringar, inser efter jag läst alla inlägg att det saknas ett ”?” i rubriken.
Håller med, att Plus Smart och Plus Pro skulle bli två olika kabinklasser, snarare än att vara olika bokningsklasser, låter för mig ganska långsökt. Men det är klart, vill SAS skapa upprorsstämning i främre delen av kabinen borde de låta resenärer med Plus Pro-biljetter få fyra enheter alkoholhaltiga drycker till "charterdestinationer" (eller varför inte hela Europa-nätet?) medan Plus Smart bara får tre. Självfallet ska Plus Pro och Plus Smart sitta blandade på olika rader, som nu. De bör då särskilt se till att EBD/EBP som köpt Plus Smart inte får extra enheter, medan statuslösa, EBS och annat enklare patrask får en fjärde enhet på en Plus Pro-biljett. :D
 
Toppen