Senaste nytt

Se upp för ”no show”

Hachans

Medlem
Det är inga som helst problem att utföra praktiskt. Utmaningen är i att få ut bagaget i CPH. Säger du åt personal att endast checka del av resa så kommer det nog dyka upp några röda flaggor.

Jag flög en gång BOS-CPH-ARN-MMX. Jag blev försenad och ombokad till senare flyg. Jag sa till personalen i transfer desk att de istället kunde släppa av mig i CPH så tar jag tåget över bron. De gjorde det på nåder och väskan skulle skickas ut på bandet. Det gjorde den aldrig utan den fick jag hämta i Stockholm sen några dagar senare. Den kom dit men blev sen inte lastad på MMX. Det var krångligt som fan.

Så mitt råd är att ska det göras, så gör det endast med handbagage. Det är svårt att göra ens med legitima skäl och personalens blessing.
 

mha321

Medlem
Det är inga som helst problem att utföra praktiskt. Utmaningen är i att få ut bagaget i CPH. Säger du åt personal att endast checka del av resa så kommer det nog dyka upp några röda flaggor.
Ett sätt runt det är att boka en overnight. Alltså att man anländer i CPH dag 1 och bokar vidare abslutningen till GOT så den går dagen efter, men inom 24 timmar. Då borde det åtminstone inte bli mörkröda flaggor på att man vill ha ut sin väska.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Ubbe

Medlem
Vi planerar en resa till SFO från Skåne. Bokar man hemresan tex SFO-CPH-GOT så sparar man som alla vet flera tusen per person. Någon som har bokat liknande och sen helt enkelt bara hoppat av i CPH och inte flugit sista benet? Tack
Vanligt beteende och det händer inget. Kan bli strul med bagaget dock.
 

IsleOfMan

Medlem
Kommer om några dagar nyttja en revenuebiljett utställd av SAS inom europa med byte i OSL. Ämnar där att avsluta resan. Denna no show ska ju vara ok, men är jag också berättigad EB-poäng för det första benet? Jag antar inga poäng för det andra benet, eller?
 

aruba1

Medlem
Kommer om några dagar nyttja en revenuebiljett utställd av SAS inom europa med byte i OSL. Ämnar där att avsluta resan. Denna no show ska ju vara ok, men är jag också berättigad EB-poäng för det första benet? Jag antar inga poäng för det andra benet, eller?

Ja, du får poäng för ditt första ben. Om du vara schysst så kan du gå bort till SAS service desk och be att avboka ditt andra ben pga ändrade planer.
 

mustam

Medlem
Har en resa bokad NRT-ZRH-VIE. Hoppas kunna få väskan till ZRH då jag tänkte hoppa sista benet. Flyger till Ibiza dagen efter så hoppas verkligen det inte blir strul..
 
Toppen