Senaste nytt

Se bokningsklass på bokning med SAS.

Är det nytt?, jag har aldrig lagt märke till den informationen tidigare...
Just för bokning på SAS webbsida är det inte nytt.
Däremot om du använder PC/Mac, behöver du att :
  • Klicka på "SAS Go", "SAS Plus" eller "Business" under Pris och information
    Screenshot20150515_01.png
  • Sedan klicka på "Visa detaljerade prisregler"
  • Sedan klicka på "Fullständiga regler"
    Screenshot20150515_02.png

• I detta exemper är "BK: L" = L klass

Tack för det!, jag har tydligen varit för dålig att klicka på alla länkar...
Intressant att man enkelt kan se alla regler också, speciellt som att frugan pratar amadeus :)

Va, har du inte läst all text där? Det är ju det du säger att du gjort när du klickar i kryssrutan ;)

Bokningsklass syns inte på de boardingkort du får när du checkar in online. Där står bara kabinklass. De står på (SAS egna) boardingkort du får på flygplatsen.

Får jag rekommendera appen "My Flights" eller My Flights HD för IOS. Där ser man hela bokningen, alla detaljer och givetvis även bokningsklassen. Började använda den för 4 år sedan och det finns ingen bättre app för just enkel översikt över bokningar (TripIt inkluderad...).
Jag laddade ner appen och den verkar riktigt bra! Dock hittar jag inte bokningsklassen här heller, har jag missat var den finns tro?

Aha, och vilken av alla bokstäverna är det som anger bokningsklassen, är det första bokstaven måntro?
Första bokstaven av en fare basis är ofta* bokingsklass för resan.

*Jag kan inte säga att det är alltid då när det blir codeshare eller flygning med partnerflygbolag kan det hända att det blir olika bokningsklasser.
Flygbolagen som Air France, KLM, British Airways kan ha olika bokningsklasser på intra-Europa flygningar och på long haul flygningar.

Aha, och vilken av alla bokstäverna är det som anger bokningsklassen, är det första bokstaven måntro?
Första bokstaven av en fare basis är ofta* bokingsklass för resan.

*Jag kan inte säga att det är alltid då när det blir codeshare eller flygning med partnerflygbolag kan det hända att det blir olika bokningsklasser.
Flygbolagen som Air France, KLM, British Airways kan ha olika bokningsklasser på intra-Europa flygningar och på long haul flygningar.

Toppen