Senaste nytt

Scandic - Nytt medlemsprogram

Hur ser poängredovisningen ut för er som bott och ätit sedan förändringen?

En av mina vistelser har nu redovisats och där har jag fått baspoäng för rummet men bonuspoäng för restaurangnotorna, ska det inte vara baspoäng för allt?

Jag har bara fått baspoäng för vistelserna. Står bara en poängsumma på redovisningen och jag har räknat så det stämmer, ha fått baspoäng på allt. Bonuspoängen jag har är tidigare intjänade nätter.

I uppräkningen mot nästa nivå ser jag att gamla nätter inom 12 månader ligger med i det nya, men vad gäller baspoäng har enbart en vistelse från nu i helgen, dvs efter omläggningen, räknats av.
Har någon läst hur detta ska hanteras? Får man bara med sig kvalificerande nätter in i det nya systemet medans baspoäng börjar räknas från noll?
Jag kan väl inse att det skulle behövas några algoritmer för att kunna räkna bakåt på kostnader för gamla nätter inom 12 månaders-perioden...
Men annars borde man kunna räkna om alla poäng från senaste 12 månader med en faktor kanske?

I uppräkningen mot nästa nivå ser jag att gamla nätter inom 12 månader ligger med i det nya, men vad gäller baspoäng har enbart en vistelse från nu i helgen, dvs efter omläggningen, räknats av.
Har någon läst hur detta ska hanteras? Får man bara med sig kvalificerande nätter in i det nya systemet medans baspoäng börjar räknas från noll?
Jag kan väl inse att det skulle behövas några algoritmer för att kunna räkna bakåt på kostnader för gamla nätter inom 12 månaders-perioden...
Men annars borde man kunna räkna om alla poäng från senaste 12 månader med en faktor kanske?

Alla poäng intjänade innan förändringen blir bonuspoäng.

Precis som ovan skriver så blir alla poäng intjänade innan nya systemet bonuspoäng. Dvs att dessa inte räknas in som grundande poäng för en högre nivå. Nätterna är kvar dock och det är väl därför många fått förlängd tid på nivåerna.

Någon fler än jag som fått alla tidigare nätter och transaktioner nollad? Står att det inte finns några tidigare transaktioner och på bas/bonuspoäng samt kvalificerade nätter står allt på noll?

Fått precis mitt första nattens poängfolio och naturligtvis besviken. 2500p förr och nu bara 2141p för en natt som kostade 118€.
”förbättring” mao

Jag tror det är lite strul med hur systemet ska räkna poäng och nights. På vissa profiler om man försöker göra en körning för att avgöra nivå lägger den in poäng istället för nights. Detta gör att man helt plötsligt har t.ex 25 000 nights.... Det var ett stort uppehåll i systemet i torsdags för underhåll som kanske spökar.

Allt är nollat på min profil utom poäng. Verkar vara lite körigt för Scandic nu.

Samma här! De kom tillbaka en snabbis igårkväll men är borta nu igen. Däremot har senaste nattens poäng kommit in på totalen idag. Drygt 4500p för en natt, nya poängsystemet är mer lönsamt än föregående om man är red level

Jag tror det är lite strul med hur systemet ska räkna poäng och nights. På vissa profiler om man försöker göra en körning för att avgöra nivå lägger den in poäng istället för nights. Detta gör att man helt plötsligt har t.ex 25 000 nights.... Det var ett stort uppehåll i systemet i torsdags för underhåll som kanske spökar.
Om man sedan bara kunde kombinera det met rollover nights så hade det ju varit en trevlig bugg :)

Toppen