Senaste nytt

Scandic - Nytt medlemsprogram

Ursäkta en korkad fråga, men jag lyckas inte hitta/förstå om poängen man tjänar in på Scandic Mastercard räknas som nivågrundande poäng eller inte?
"Det finns två typer av poäng – kvalificerande (som du tjänar när du spenderar på Scandic) och icke-kvalificerande (som du tjänar exempelvis via Scandic Friends Mastercard eller partners)."

https://www.scandichotels.se/scandic-friends/hjalp-och-service/vanliga-fragor#Friendsformaner

Ingen förlust om välkomstgåvan är verkligen hit and miss om detta fungerat under mina senaste 2,5 åren som RED Level.

Jag fick btw som RED konverterat till "True Friend" - Undra vilka som fick "Best friend" :D

Och så var man tillbaka på Toppen igen! :D

1734697174331.png

"Observera att om du väljer att tjäna EuroBonus-poäng får du inga Scandic Friends-poäng eller förmånerna under din vistelse."

Detta gäller väl nu vad jag förstår. Det måste dom släppa på tänker jag i nya systemet. Man borde kunna få förmåner + EB-poäng (men inga Scandic-poäng) om man har status hos Scandic och/eller SAS och väljer EB-poäng.

(Så upplever jag att det är hos Thon!)

Vi får se!

"Observera att om du väljer att tjäna EuroBonus-poäng får du inga Scandic Friends-poäng eller förmånerna under din vistelse."

Detta gäller väl nu vad jag förstår. Det måste dom släppa på tänker jag i nya systemet. Man borde kunna få förmåner + EB-poäng (men inga Scandic-poäng) om man har status hos Scandic och/eller SAS och väljer EB-poäng.

Vi får se!
Med tanke på att SAS & Scandic nya partnerskap känns det som man likt finnair kan får allt. Menar samarbetet med SAS känns större.

Senaste 2 åren har jag väl haft 300 nätter på scandic, åkte ju i princip gratis t&r till Asien i business med finnair efter alla poäng jag fick med den dubbeldippen som går att göra.

Vi får se!
Det har ju kommunicerats att man ska kunna växla friends-poäng till Eurobonus och tvärs om så jag tror mer på att man inte kommer kunna välja framöver. Man tjänar friends och sen väljer man själv om och hur mycket av dessa man vill växla till EB.

I sin tur betyder det nog även att man alltid får de förmåner man har för sin friends-nivå vid övernattning.

Ska bli intressant att se vad växlingskurserna blir åt båda håll.

Från och med 2025 kommer du att kunna matcha din EuroBonus-medlemsnivå i Scandics lojalitetsprogram, Scandic Friends, och växla dina EuroBonus-poäng mot Scandic Friends-poäng och vice versa.

Toppen