Senaste nytt

Scandic - Det här gjorde ni inte så bra!

Ansvarig för Scandic Friends är Alvin Argus (Vice President Customer Loyalty & Insights at Scandic Hotels). Mailen går nog att lista ut själv om man vill maila.

Är det rimligt att bli ljuden rakt upp i ansiktet?
Jag behöver inte besvara din fråga, och svaret på din fråga påverkar inte öht min poäng, vilket jag hade stått vid även om kvinnan i receptionen hade spottat TS i ansiktet.
Moderator bör ta bort mejladressen, om inte av annan anledning att den troligen kommer spammas ner vilket jag åtminstone inte ser något syfte med.
EDIT för ton

Last edited:
Är det rimligt att mejla en styrelseledamot gällande detta? Tycker även du borde redigera ditt inlägg och ta bort mejladressen, verkligen inte good practice att skriva ut det här (särskilt när adressen inte ens är skriven på sidan du länkade till).

Förstår inte? Du menar att en jobb-epostadress till en relevant person på något sätt skulle vara känslig? Knappast en flashbacktråd där jag anklagar honom för något, konstaterar bara att han är ansvarig för frågan och därmed borde ha intresse för den.

Att personen i ledningsgruppen med ansvar för kundbemötandet får möjlighet att bemöta kritik mot kundbemötandet tror jag är bra för både Scandic och Onelifetolive. I det här fallet tror jag det är bästa sättet att få till bättre bemötande i deras organisation, men om det är prioriterat är upp till Scandic.

Förstår inte? Du menar att en jobb-epostadress till en relevant person på något sätt skulle vara känslig? Knappast en flashbacktråd där jag anklagar honom för något, konstaterar bara att han är ansvarig för frågan och därmed borde ha intresse för den.

Att personen i ledningsgruppen med ansvar för kundbemötandet får möjlighet att bemöta kritik mot kundbemötandet tror jag är bra för både Scandic och Onelifetolive. I det här fallet tror jag det är bästa sättet att få till bättre bemötande i deras organisation, men om det är prioriterat är upp till Scandic.

Jag tycker man vänder sig till de kanaler ett företag erbjuder. Erbjuder de inga, vill de inte höra och man gå någon annan stans. Om jag är missnöjd med med SAS mejlar jag inte Rickard Gustafsson.

Förutsåg att någon skulle komma med ett liknande svar (dock väntade jag ärligt talat inte halmgubbar från dig). Jag behöver inte besvara din fråga, och svaret på din fråga påverkar inte öht min poäng, vilket jag hade stått vid även om kvinnan i receptionen hade spottat TS i ansiktet.
Moderator bör ta bort mejladressen, om inte av annan anledning att den troligen kommer spammas ner vilket jag åtminstone inte ser något syfte med. Och även ta bort mina inlägg i denna tråd, så slipper någon förståsigpåare skriva det.
Jag håller inte med dig faktiskt. Har själv erfarenhet av såna här eskaleringar och jag gissar, och hoppas, Scandic har en rutin för det. Jag förstår att det uppfattas som en halmgubbe men det var inte syftet. Jag tycker bemötandet kan föranleda ett mail, inte minst för att Scandic kan lära sig något.

Det är ju en minst sagt speciell person som mailar någon i koncernledningen när dom är missnöjda med något.

Jag tycker man vänder sig till de kanaler ett företag erbjuder. Erbjuder de inga, vill de inte höra och man gå någon annan stans. Om jag är missnöjd med med SAS mejlar jag inte Rickard Gustafsson.

Ok, jag tror tvärtom det är nyttigt att ha kontakt med verkligheten. Onelifetolives kritik var saklig och välformulerad och förefaller vara den typ av kund som Scandic borde vara måna om, till skillnad mot tex mig med 2-3 nätter där per år.

Det är ju en minst sagt speciell person som mailar någon i koncernledningen när dom är missnöjda med något.

Nu pratar vi om, vad det verkar, en av Scandics viktigare kunder som bor där varje vecka och har mandat att själv välja hotell. Det handlar inte om en kund som är missnöjd på att det inte fanns badkar i rum 254.

Om inte ansvariga för Scandic Friends/kundbemötandet är intresserade av att hjälpa kunden och utveckla sin egen organisation och dra lärdom av ett sådant här case så har de definitivt fel jobb i fel bransch.

Toppen