Senaste nytt

Satsa på vilket bonusprogram?

TP12

Medlem
Kan bara prata gott om Marriott, deras "boka 5 nätter betala bara för 4" skapar så otroligt mycket värde för poängen. Varit Titanium Elite ett par år och får i Asien alltid upgrade och väldigt bra recognition av status. Kan starkt rekomendera att gå på Marriott, har inte märkt av resort-fees som ett problem, det står ju alltid totala kostnader utöver poäng. Nu har man ändrat prisbilden på poäng lite så nu är är det inte samma fantastiska värde, men eftersom dem har hotell i hela världen så tycker jag fortfarande att det är ett solklart val. Du har allt från ultra-lyx till väldigt basic och finns i stort sätt på alla destinationer världen över.
Ovan får man iofs med Hilton också (plus att Hilton inte tar ut resort fee på poängbokningar) samt att min upplevelse är att det är enklare att samla poäng på Hilton (samt i stort sett alltid halva priset på poängköp). Dock trist att det bara finns ett hotell i Sverige...

Hyatt har väl två hotell i Sthlm med om det kan vara en option.
 

Daniel22

Ny medlem
Stort tack för alla utförliga svar. Jag måste säga att Marriott lockar mest med tanke på utbudet av hotell och då tänker jag både för frinätter men också utbudet i Stockholm. Jag ska trots allt lägga 60 nätter på hotell och då ska det vara värt det.
Jag har skickat ett mail till Marriot och kollat möjligheten till status challenge då det förstås en förutsättning för att köra där.
Naturligtvis kom det ett mail med 2x intjäning på NCC så läget för platinum lockar förstås lite
 

jerixon

Medlem
Marriot känns givet.
Jag har Marriot Titanium, Hilton Diamond, Radisson VIP m.m och Marriot är överlägset tycker jag.
Dessutom mkt trevliga hotell att välja mellan i Stockholm.
 

Glenn E

Medlem
Hyatt har bäst payback. Finns 4 hotell i Stockholm och på 60 nätter blir man Globalist plus 2 gratis nätter och 4 svit uppgraderingsvouchrar goda för en vecka styck
Och når Globalist status
 

TP12

Medlem
Hyatt har bäst payback. Finns 4 hotell i Stockholm och på 60 nätter blir man Globalist plus 2 gratis nätter och 4 svit uppgraderingsvouchrar goda för en vecka styck
Och når Globalist status

Som jag skrev i en annan tråd så är jag lite inne på spåret att byta från Hilton (där jag ändå har guld via amex plat) till Hyatt. Kom en bra överblick härmodagen från OMAAT om varför det är hans favortprogram: https://onemileatatime.com/guides/hyatt-globalist-status/
 

jerixon

Medlem
Hyatt är nog helt OK indeed, men jag tycker alltid när jag tittat priser så är billigaste Hyatt hotell cirka 500kr/natt dyrare än Marriot.
Det är där skon klämmer för mig.
Har man inga limits på sådant är det ett kanonprogram, men annars är Marriot mycket bra i mina ögon.
 

Glenn E

Medlem
Hyatt är nog helt OK indeed, men jag tycker alltid när jag tittat priser så är billigaste Hyatt hotell cirka 500kr/natt dyrare än Marriot.
Det är där skon klämmer för mig.
Har man inga limits på sådant är det ett kanonprogram, men annars är Marriot mycket bra i mina ögon.
Det beror nog på var man är. På Bali är Hyatt mycket bättre och billigare än Marriott. Och har lounge till skillnad från Marriott. Vissa nätter för 3500 poäng på Hyatt Regency Sanur. Story Hotell i Stockholm är inte så dyrt. Vet inte hur bra det är men Hotell Reisen var mycket bra.
 

jerixon

Medlem
Absolut, men nu var det i stockholm jag tänkte på :)
Story alltid dyrare än de billigaste priserna jag hittar på courtyard tex.
Hyatt passar inte mitt resmönster, annars ett mycket bra program.


Det beror nog på var man är. På Bali är Hyatt mycket bättre och billigare än Marriott. Och har lounge till skillnad från Marriott. Vissa nätter för 3500 poäng på Hyatt Regency Sanur. Story Hotell i Stockholm är inte så dyrt. Vet inte hur bra det är men Hotell Reisen var mycket bra.
 
halloj jag passade på att boka Hilton Kuala lampur 4 nätter, Four seasons Langkawi 4 nätter och Ritz-Carlton Langkawi 5 nätter via SAS.se när de hade kampanj på dubbla eurobonus poäng I samarbete med hotels.com. Fråga till er experter om man får poäng på respektive kedja trots att jag gått via annan part så att säga?
 
Toppen