Senaste nytt

SAS404 - vägen mot att flyga mest med SAS på ett år

Rätt kul när vi landat i Köpenhamn och man ropade ut "Jag ber om ursäkt att vi inte kunde hålla tiden....... Och landade 10 minuter före, vilket är vanligt med detta crew" Men på Engelska, många som började skratta ;) Och ja det var ett kul litet äventyr till Frankrike må jag säga som avslutades på ett bra sätt med flygningarna hem.

Har avbokat och ändrat samtliga framtida flyg som inte är inrikes. Kommer bara satsa på att nå 405 flyg till 25 november, får använda amex 2-4-1 senare. Rätt bra att den gick att avboka trots i go klass måste jag säga.

Så här ser det ut just nu. Saknar 16 flyg och 21250 poäng från listan så det ska vara 189 kvalificerade flyg och 243,725 baspoäng.

Hittills under 2014 har jag gjort 249 SAS flygningar där jag räknar bort 10 som är Jet time och Blue1 och slutar då på 239 stycken.

Tillbaka till sängen och kurera mig och hoppas jag kan flyga på torsdag igen.

Last edited by a moderator:
Arlanda och sin dimma. Många förseningar just nu :(

DSC_0002.JPG

Haha vad roligt när vi landat i Skellefteå, slår på telefonen och någon ringer med dolt nr.

"Hej jag ringer från Skellefteå flygplats, ska du med planet?"

Jo nog ska jag med men jag måste först ut.

"Nu förstår jag inte?"

Ja jag sitter på planet som landade precis och ska tillbaka med den till Stockholm

"Jahaa okeeej."

Spännande att bli uppringd sådär, aldrig hänt förut. Bra service må jag säga och annorlunda flygplats när man samlas i en stor hall och 2 dörrar går upp för boarding. Inte det där vanliga att man blippar just innan man går på, här blippar man bara vid säkerhetskontrollen. Arlanda nästa så fort kungen landat ;)

Mötte en kille i trappen till loungen precis. Han stannade längst ner och la in sina Carlsberg i väskan, det klirrade ordentligt så han hade nog tagit ett gäng... Haha vilken typ må jag säga..

Opassande att bli sjuk just nu. Bokat av alla flyg för imorgon, men måste ta mig till Göteborg eller Kiruna hur som helst... Känns inte som att det kommer bli kul men hoppas det är någorlunda bättre imorgon.

Ja, vi saknade dig på BC-träffen i Stockholm i afton!
Krya på dig!

Tack :) ja känns bättre idag, sömn gör verkligen gott ibland.

Sitter på flygbussen på väg ut till Arlanda, slog mig verkligen imorse hur praktiskt det är med TP. Att inte behöva boka en biljett i förväg utan känna när jag orkar åka ut till flygplatsen och boka en biljett på vägen.

Och det här är första gången jag testar flygbussen i Stockholm. Så otroligt less på Arlanda Express, finner inga bra ord att använda för deras ockertjänst :(

Priset på 105kr känns helt okej och i linje med vad jag tycker är rimligt för den här typen av tjänst. Nackdel är väl tiden det tar, 51 minuter på just den här avgången mot stabila 20 minuter alla tider för Arlanda Express, men varje krona Arlanda Express inte får är en vinst för mänskligheten ;)

Göteborg nästa!

Jag har bara provat pendeltåg en gång...om jag minns rätt så 125:-, 30 min och lite sämre med avgångar. Klart intressant alternativ till Arlanda Express.

Toppen