Senaste nytt

SAS404 - vägen mot att flyga mest med SAS på ett år

Ja då var den här flygveckan över. Att jag gör 2 resor imorgon och 3 på söndag, kan knappast kallas att flyga så jag gör en snabb rapport över det som hänt och förklarar veckan avslutad.

Totalt blev det 22 flygningar. 6 måndag, 8 tisdag, 8 onsdag. Bokade av 6 stycken och det är nära på skandal må jag säga. Anledningen stavas mat. Brist på mat har uppkommit och blivit ett stort problem för mig, idag finns det ingenting i vagnen som jag kan mätta mig på. Förutom enstaka fall när jag lyckas komma över en blå wasa ;) Jag måste helt enkelt börja ta med mat framöver. Och den här utvecklingen gillar jag verkligen inte. Ser mer och mer att folk börja ta med mat in i flygplanet, luktar hamburgare överallt...... Den här trenden bör vändas...

Veckan började på absolut värsta tänkbara sätt. Jag var hur lycklig som helst för att få flyga och så är Arlanda insvept i dimma och vi kommer iväg sent och landar sedan på terminal 5 och jag missar min anslutning till Göteborg och det jag skulle göra där... När jag för en gångs skull har något inbokat och inte bara ska flyga ;) Sen sur min från damen i FT och jag kände att ja det började bra...

Men sen har det flytit på rätt bra, kul att få se samma ansikten på många flyg och personalen ombord har verkligen gjort ett bra jobb under veckan. Bara glada miner :)

Tom mitten/ledig rad hade jag på 21 av 22 flyg, helt otroligt! Vet inte om det är mindre som flyger nu eller om jag blivit bättre på att hoppa och byta plats.. Men skönt med luft måste jag säga.

Kjell Bergqvist. Satt i ett hörn på Landvetter och gömde sig. Så en kändis har jag också sett.

Markören slutar på 234 äkta SAS flygningar. Nu ska jag skriva till SAS om blå wasan ;)
Ursäktar om det blev rörigt, tid är en bristvara...

Uppdatering med 3 nya vikingar för veckan markerade i fetstil ;)

Följande SAS Vikingar har jag fått nöje att flyga i 2014​

737-600​
LN-RCT Fridlev Viking, LN-RCW Yngvar Viking, LN-RPA Arnljot Viking, LN-RPB Bure Viking
LN-RPF Frede Viking, LN-RPG Geirmund Viking, LN-RPH Hamder Viking, LN-RPX Nanna Viking
LN-RPY Olof Viking, LN-RRD Embla Viking, LN-RRO Bernt Viking, LN-RRP Vilborg Viking
LN-RRR Torbjörn Viking, LN-RRY Signe Viking, LN-RRZ Gisla Viking, LN-RGK Vile Viking
OY-KKS Ramveig Viking, LN-RPW Alvid Viking

737-700​
SE-RER Svein Viking, SE-RES Rut Viking, SE-RET Katarina Viking, SE-REU Folke Viking
SE-REX Lodin Viking, SE-REY Kristina Viking, SE-RJU Ubbe Viking, SE-REZ Margareta Viking
LN-RNU Hans Viking

737-800​
LN-RGB Benedicte Viking, LN-RGC Cecilia Viking, LN-RGD Dygve Viking, LN-RGE Egil Viking
LN-RGF Torolf Viking, LN-RGG Asgerd Viking, LN-RGH Odvar Viking, LN-RGI Turid Viking
LN-RPM Frigg Viking, LN-RPO Thorleif Viking (WIFI), LN-RRH Freja Viking, LN-RRJ Frida Viking
LN-RGA Svarthöfde Viking

Övriga​
OY-KAN Refil Viking, OY-KAP Viglek Viking, OY-KBK Arne Viking, OY-KFB Alfhild Viking
OY-JZA Rorik Viking, OY-JZB Palnetoke Viking, LN-RKO Sigrid Viking

3 incheckade väskor mot Paris, två är helt tomma så om någon försvinner hoppas jag den med kläderna klarar sig hehe ;)

Så länge sen jag checkat in bagage att jag funderade lite på hur man gör... SK1049 mot Arlanda och nöta lounge innan avgången mot CDG 10:35.

Stockholm, Arlanda (Terminal 4) - Ronneby/Karlskrona, Kallinge
Trafikeras av: Braathens Regional | Flygplanstyp: Saab 2000
Bokningsklass: Travel Pass Unlimited Flexible | Sittplats: 3A

Om jag fattar rätt är det 1 + 2 config?

Vaknat upp efter en natt på "Les Jardins du val" ungefär 7 mil utanför Paris. Besökt Claude Monets trädgård i Giverny under gårdagen och promenerat omkring lite allmänt här i Vernon. Gillar den här blandningen på gammalt & nytt måste jag säga. Men samtidigt slås jag av att folk verkar rädda här? Staket, höga häckar och larm på varenda hus. Att prata Engelska vill man lika lite som när jag var i Nice ;) Verkar även rätt dött på turister och folk i allmänhet, bussar och tåg som går förbi är nästan helt tomma.

Lite osäker på vad som händer idag. Besöka ww2 stranden/museum eller börja åka mot Épernay...

Vi hade bokat någon Peugeot på Hertz men den fanns inte inne och vi fick en Volvo XC60, rätt nöjd med den uppgraderingen kan jag säga. CDG var det verkligen inget fel på landade ungefär 20 minuter innan tabell, Roligt rullband från satelliten upp till terminal 1. Gick bort till band 4 och väntade på våra 5 väskor som var bland dom första att komma ut, vidare mot Hertz och ut medans mitt sällskap tog hissen upp för att hämta hyrbilen.

Jag spanade när Thai landade med sin A380 :D En av dom lättare flygplatserna jag ankommit till. Det gick fort och smidigt. Blir kul att se om jag tycker detsamma när jag ska åka hem.

Imorgon är ett besök på Moët & Chandon i Épernay bokat. Resten av dagen öppen för andra besök på vinhus/gårdar, vi får helt enkelt se..

Frukost och dagen får börja, god morgon :)

Roligt att du tycker att T1 på CdG är en av de enklaste flygplatserna, tror du är rätt ensam om det :) får se om du byter åsikt när du ska hem:-0

Toppen