Senaste nytt

SAS404 - vägen mot att flyga mest med SAS på ett år

18 flygning med tomt mitten/rad av 19 den här veckan. Känns som att det är betydligt färre resenärer nu än i våras.. Då var alltid morgon + eftermiddag smockfull... Idag har jag haft en egen rad på alla 5 flygningar. Samma crew på 2 senaste och dom skulle även på 14:45 till GOT, så det måste vara rekord tror jag..

Vad säger crew när de ser dig en tredje gång? Känner alla igen dig eller? :)
'tillbaka redan?' när jag boardade andra och jag svarade ja vädret var så dåligt. Sen kom dom förbi och jag förklarade lite snabbt vad jag gör.. Nu på tredje lite mer snack och dom tyckte det var kul att jag skulle göra 4 flygningar till. Det här var deras femte och sista för dagen.

Var så hungrig att jag bokade av arn-got t/r, tänkte jag springer till T5 och äter... Men vilken helvetes kö... Höll på att brinna upp, fanskapen har öppet en lucka till FT och vanliga hade 4 och det hade gått betydligt fortare, efter 5 minuter så vaknade något snille till och öppnade upp en till för FT. Huvva vad arg man kan bli utan mat i magen, trodde jag hade förlorat mig själv där. Men en god liten hamburgare och humöret steg som bensinmätaren när man tankar ;)

TuiFly crew på flyget in från GOT. En hade tagit mitt säte och frågade om jag var sugen att byta 'helst inte jag gillar fönster' vilket suckande när hon bytte.. Verkade inte vara ett vidare glatt crew, men antar att det var brist på sömm, mat så jag orkade inte ens säga något.

Rätt kul när folk bara tar platser och förväntar sig att andra ska byta. 10F med tomt mittensäte mot 09C med granne.. Nja! Om jag inte får ett bra skäl, jag är inte omöjlig för fem öre.. Har bytt några gånger så par kan sitta bredvid varann och liknande. Blir 8 flyg idag... Jag måste göra något åt matkrisen det här fungerar inte.....

Rätt kul när folk bara tar platser och förväntar sig att andra ska byta. 10F med tomt mittensäte mot 09C med granne
Håller med. Senast på CPH-ARN, boarda i princip sist och när jag kliver ombord ser jag att en medelålders, lite fin i kanten, kvinna sitter på min plats, 10A på 736. Fick förklara för henne att jag faktiskt i förväg bokat specifikt just den platsen då det verkade som att hon inte ville flytta på sig...konstig attityd vissa har.

Håller med. Senast på CPH-ARN, boarda i princip sist och när jag kliver ombord ser jag att en medelålders, lite fin i kanten, kvinna sitter på min plats, 10A på 736. Fick förklara för henne att jag faktiskt i förväg bokat specifikt just den platsen då det verkade som att hon inte ville flytta på sig...konstig attityd vissa har.

Du skulle satt dig i hennes famn ;)

I'm game.

SAS förklarade ju krig när man helt dissade mitt förslag på MySASIdea om att ta tillbaka chokladmuffinsen och därmed överväger jag en seriös kampanj. Nästa domännamn kanske blir http://bringbackthechocolatemuffin.com/ ... :)

Ni kan ju säkert kontakta aftonblaskan, så blir det en förstasida med "Resenärerna rasar över sämre mat", de brukar ju inte kräva så mycket mer än en eller två missnöjda personer för att få det till en världskatastrof :)

Ni kan ju säkert kontakta aftonblaskan, så blir det en förstasida med "Resenärerna rasar över sämre mat", de brukar ju inte kräva så mycket mer än en eller två missnöjda personer för att få det till en världskatastrof :)

De brukar ju tråla forumet här efter "scoop", så man kan ju hoppas att de plockar upp det ändå.

Toppen