Senaste nytt

SAS404 - vägen mot att flyga mest med SAS på ett år

Det finns ju en tågtok, pensionär, som reser ungefär lika mycket som du men med tåg. Han finansierar (stora) delen av sitt årskort med SJs förseningsavgifter... Råkar du ut för något liknande, förseningar som sätter ditt schema ur spel, får du ersättning då? Eller om de söker "frivilliga", skulle du avstå en sväng ARN-GOT bara för att?

3 timmar ska man väl ha för att få ut ersättning, om jag förstått det rätt. Inte något som hänt ännu, tror det var 2h till Göteborg nu senast.. Har iofs inte haft många förseningar som gjort att jag missat plan eller liknande.

Om dom frågar efter frivilliga, hänt en gång men var i loungen och missade det, så tar jag det direkt. Jag nöjesflyger, inte tänker jag låta någon stackare bli kvar på flygplatsen tack vare mig.

Hoopla, mitt flyg imorgon 06:35 från Göteborg är inställt! Men dom skriver att dom ska ta hand om mig :)

Ombokning till 07.00 istället? :p

Bokat och klart. Men funderar på att skita i det och bara göra 8 flygningar. 15 min är för tight och vill inte fastna på Arlanda när jag kan få sova ut lite. Beror lite på dagsformen bestämmer mig på kvällen :)

Bokat och klart. Men funderar på att skita i det och bara göra 8 flygningar. 15 min är för tight och vill inte fastna på Arlanda när jag kan få sova ut lite. Beror lite på dagsformen bestämmer mig på kvällen :)

Hehe "bara göra 8 flygningar". Är så imponerad av det du gör och det är ett rent nöje att följa dig och din blogg!

3 timmar ska man väl ha för att få ut ersättning, om jag förstått det rätt. Inte något som hänt ännu, tror det var 2h till Göteborg nu senast.. Har iofs inte haft många förseningar som gjort att jag missat plan eller liknande.

2h räcker nog för så korta flighter som du gör. Bara att läsa på EU261/2004...

2h räcker nog för så korta flighter som du gör. Bara att läsa på EU261/2004...

Tack för den infon. Blev nog just under 2h försenad till GOT, så inte applicerbart i just det här fallet. Men samtidigt skulle jag nog inte kräva något vid en försening. Blir bara lite mer spännande :D

Jag som trodde det var praktiskt omöjligt att genomföra 4-8 segment per dag i 8 dagar med Wideroe. Då blir det väldigt jobbigt om ett plan blir försenat/inställt. Men du genomför en resa med minst lika många segment varje dag, under ett halvår! Respekt.

http://www.businessclass.se/forum/s...eurobonus-segment-run-trad-21.html#post212803
Edit: Förtydligade

Intressant. Flyger trots allt bara 1v jobb 2v, inte så mycket. Nog för att jag framöver till hösten kommer flyga mer för att kompensera sommaren.

Tack för den infon. Blev nog just under 2h försenad till GOT, så inte applicerbart i just det här fallet. Men samtidigt skulle jag nog inte kräva något vid en försening. Blir bara lite mer spännande :D

Jag hade nog faktiskt fel här. Jag blev nyfiken igår och tittade lite närmare på detaljerna och för kortare flighter behövs faktiskt 3h när det är enbart en försening. Detta för att flyget då räknas som inställt enl lagen och då triggas ersättning.

Toppen