Senaste nytt

SAS Webshopping

Bästa sättet att dämpa ångesten är att gå genom prisjakt.se, lägga till linserna i kundvagnen och stänga ned sidan för att sedan öppna samma sida genom SAS webshop och känna lyckan när linserna ligger kvar för samma låga pris i kundvagnen.

Gjort det förr utan problem men nu sista beställning fick jag gå genom 3-4 olika shoppar innan jag hittade någon där detta trick fortfarande fungerade.

Bästa sättet att dämpa ångesten är att gå genom prisjakt.se, lägga till linserna i kundvagnen och stänga ned sidan för att sedan öppna samma sida genom SAS webshop och känna lyckan när linserna ligger kvar för samma låga pris i kundvagnen.
Hmm, du menar att det är olika pris om man går via länken på prisjakt jämfört med om man går genom SAS?

Hmm, du menar att det är olika pris om man går via länken på prisjakt jämfört med om man går genom SAS?
Vissa webbutiker visar olika priser beroende på vilken länk man kommer in i från. Som regel bör man alltid kolla prisjakt ändå för att se hur mycket poängen "kostar" (= hur mycket dyrare portal-butiken är jämfört med andra som visas på prisjakt, vilket brukar vara fallet), och sedan göra en avvägning. "Kostar" poängen mer än vad du t.ex. kan köpa dem för från SAS så finns det ju inget skäl att handla därigenom.

Edit: stavfel

Men för just linser är skillnaden extrem stor om man går genom prisjakt eller in på sidan direkt/genom t.ex. SAS. Även de mejl med erbjudanden man hela tiden får kan ofta ge dubbelt så hög pris än att gå genom prisjakt.

Jag har inte sett något annat vara som skiljer så där mycket.

Men för just linser är skillnaden extrem stor om man går genom prisjakt eller in på sidan direkt/genom t.ex. SAS. Även de mejl med erbjudanden man hela tiden får kan ofta ge dubbelt så hög pris än att gå genom prisjakt.

Jag har inte sett något annat vara som skiljer så där mycket.

Precis. Exempel, Air Optix Mr Spex
Direkt in på sidan, 624:- för ett 6-pack

SmartSelect_20190306-180543_Chrome.jpg

Och via prisjakt får man priset 388...

SmartSelect_20190306-180512_Chrome.jpg

En skitsum grej hände mig när jag gjorde detta på Lenson tror jag det var. Klickade fram till betalning, allting var i sin ordning med det lägre priset (500 istället för 800kr). Fyllde i kortuppgifter och allting men när jag sedan tryckte på "Betala" så hoppade siffran tillbaka till 800 när betalningsverifieringen kickade in :eek:. Som tur är hann jag avbryta betalningen och det drogs inga pengar. Kan vara bra att känna till att vara lite obs på det.

Toppen