Senaste nytt

SAS Webshopping

Jag samlade som mest innan Covid. Jag vill minnas att det fanns många fler knep då. Tex beställ ett Hallon kontantkort och få x antal poäng. Alla matinköp gjordes såklart hos coop för då kunde man växla till SAS poäng.
Just nu kommer jag inte på mer grejer men jag har för mig att det var 1000poäng här och där. Man kunde samla poäng utan att öka konsumtionen.

Jag vill inte byta elavtal för jag har en ganska schysst deal på det redan. Jag har heller aldrig värvat någon och tänkte inte börja med det heller.
Pallar inte heller att hålla på med att byta avtal till höger och vänster eller liknande "optimering". Fanns ett gäng kontantkort att beställa runt black friday och det kan nog dyka upp igen men är mest engpngsgrej på marginalen.

Coop hoppade jag aldrig på då jag inte vill handla på Coop - men Hemköp finns ju i shoppen så har börjat göra större inköp den vägen (fri frakt över 2000) och tycker det fungerar mkt smidigt. Skönt att slippa fysisk storhandel och ger lite extra EB-poäng på regelbunden basis

Dessa mobilabonnemang-deals finns ju kvar fortfarande men man betar ju av dom fort. Dyker dock upp lite nya då och då men är ju elavtalen som ger riktigt bra poäng. Orkar man inte fylla i ett formulär och kanske ladda ner en app för 10k poäng antar jag man redan har poäng så det räcker och blir över :)

En snabb fråga från en som inte har jagat poäng på länge men nu är med igen :)
Kan inte hitta hur länge man ska ha Hallon-abonnemanget för att få 2000 poäng.
Jag ser ett för 19 kr per månad under de första 4 månaderna. Kan man ta en månad och sen säga upp det eftersom Hallon skriver på sin hemsida att de inte har bindningstid?

En snabb fråga från en som inte har jagat poäng på länge men nu är med igen :)
Kan inte hitta hur länge man ska ha Hallon-abonnemanget för att få 2000 poäng.
Jag ser ett för 19 kr per månad under de första 4 månaderna. Kan man ta en månad och sen säga upp det eftersom Hallon skriver på sin hemsida att de inte har bindningstid?

Du får läsa villkoren för varje deal. I denna står det:

”Vänligen notera: Detta erbjudande kan endast användas en gång per EuroBonus medlem och gäller endast nya kunder. Kampanjen gäller även företagsabonnemang, men inte kontantkort. Poäng utbetalas inte om abonnemanget upphör inom 2 månader.”

Så du behöver ha det i 2mån.

• Gilla
Reactions: WTP
Regeln 1 gång per EB kund verkar också följas, dvs har man någon gång i världshistorien tjänat EB-poäng på hallon kommer köpet att reggas men går aldrig vidare efter läget "poäng på väg".

Kort historia som tangerar poängjakt med elbolag.
Hade ett svenskt nummer som ringde med flera gånger i veckan, och svarade till slut på morgonen när jag höll på packa ihop mitt hotellrum för check-out.
Trevlig kille som ringde från Fortum (nummerupplysning hade redan avslöjat att det är väldigt ogillat call center bolag i Sverige) och jag svarar direkt "tack men ni har nog inget på Fortum som är av intresse för mig". Han kontrar med att jag ju redan är kund i och med att de köpt upp Telge Energi och jag gick över till Fortum då, och han bara ringer för att kolla hur det är.
Jag kontrar med att jag vet och var mindre nöjd då jag böt till Telge från Fortum pga missnöje (och Telges poängkampanj) och sen köper Fortum-fanskapen upp min leverantör! Och att jag ännu tekniskt sett var Fortums kund men bara fram till sista april då jag redan fixat avtal hos annan leverantör. "Aah jaha ja det ser jag faktiskt här nu"...
Jag hade förväntat mig ett snyftsamtal och erbjudande om 0 i månadsavgift, men fick nada.

Toppen