SAS Webshopping

  • Thread starter Thread starter Andreas Eriksson
  • Start date Start date
Mattias Holmén skrev:Detta hos Fortum är 12 månader. Mitt går ut i december. Det finns massor av andra bolag som man kan ta ett obundet avtal med, tex vattenfall. Min tanke är att när jag väl lämnat Fortum, kunna signa upp som Nylund igen, men jag vet inte om det räcker med ett avbrott eller om man måste vänta 3-6 månader eller om man aldrig räknas som nykund igen.Klicka för att utvidga...


Från Fortum's kundtjänst:

"Om du inte haft Fortum som leverantör på minst 12 månader på en adress så räknas du som ny kund på den adressen. Även befintliga kunder kan teckna Eurobonus. Du får då 250 eurobonuspoäng per månad, men ingen välkomstpoäng."
 
aikelo skrev:För mig som bor i lägenhet så blev det nån krona billigare än min förra leverantör.Klicka för att utvidga...
Antingen har du räknat fel eller så har du haft ett anvisningsavtal tidigare, vilket är det dyraste som finns och därför självklart skall bytas mot verkligen vad-för-något-som-helst.



Jag gjorde en stor genomgång med exempelberäkningar på Fortumavtalet förra året i tråden som länkas nedan. Kontentan är att det är ett dyrt avtal, särskilt om man bor i lägenhet. Det går "kanske" att se värdet i att teckna avtalet år 1, i övrigt är det högst begränsat värde och bör undvikas.

Få Eurobonuspoäng med elavtal från Fortum | Sida 15 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Magnus Lindskog skrev:Du hade troligtvis en väldigt dyr leverantör tidigare i så fallKlicka för att utvidga...
Kollade snabbt igenom räkningar genom året. Och vad jag kan se så är det i stort sett samma summa/mån som innan Fortum. Nån månad 20kr mer.

Så om jag får betala 20 kr/mån för 250Eb poäng är jag nöjd.

Hade innan den lokala leverantören som endast har grön el och inte direkt billigast.

Tänker byta bort Fortum ändå så fort detta året gått.
 
Lyko.se funkade mkt bra för övrigt. 70p per 100 sek, poängen registrerades inom 1 h och fördes över till kontot direkt efter det.
 
Kimmen00 skrev:Lyko.se funkade mkt bra för övrigt. 70p per 100 sek, poängen registrerades inom 1 h och fördes över till kontot direkt efter det.Klicka för att utvidga...


Jag håller med. Lika snabbt gick det för mig att få poängen. Att det inte funkar lika smidigt och snabbt hos andra aktörer är ett mysterium...
 
Hallon har extrapoäng denna vecka:



Aktuell kampanj: Tjäna 1 500 poäng per köp



I vanliga fall 1 000 poäng per köp



Kampanjen förfaller den 16. Sep 2018
 
Kimmen00 skrev:Hallon har extrapoäng denna vecka:Aktuell kampanj: Tjäna 1 500 poäng per köpI vanliga fall 1 000 poäng per köpKampanjen förfaller den 16. Sep 2018Klicka för att utvidga...


Är det någon som testat säga upp den några dagar efter beställning? La den billigaste i varukorgen nu och den kostar 34,3kr för september månad. Teknisk sätt borde man kunna komma undan så billigt om man säger upp den till månadsskiftet mot oktober.



Från deras avtal:

"10.1 Avtalet löper utan uppsägningstid. Detta innebär att vi och du när som helst kan säga upp Avtalet. Om du önskar avsluta ditt abonnemang så ber vi dig kontakta Hallons kundservice via e-mail eller chatt och meddela detta. Abonnemanget upphör vid nästkommande månadsskifte."
 
Tolle skrev:Är det någon som testat säga upp den några dagar efter beställning? La den billigaste i varukorgen nu och den kostar 34,3kr för september månad. Teknisk sätt borde man kunna komma undan så billigt om man säger upp den till månadsskiftet mot oktober.Från deras avtal:"10.1 Avtalet löper utan uppsägningstid. Detta innebär att vi och du när som helst kan säga upp Avtalet. Om du önskar avsluta ditt abonnemang så ber vi dig kontakta Hallons kundservice via e-mail eller chatt och meddela detta. Abonnemanget upphör vid nästkommande månadsskifte."Klicka för att utvidga...


Sa upp den efter en vecka. Funkade bra
 
Tolle skrev:Är det någon som testat säga upp den några dagar efter beställning? La den billigaste i varukorgen nu och den kostar 34,3kr för september månad. Teknisk sätt borde man kunna komma undan så billigt om man säger upp den till månadsskiftet mot oktober.Från deras avtal:"10.1 Avtalet löper utan uppsägningstid. Detta innebär att vi och du när som helst kan säga upp Avtalet. Om du önskar avsluta ditt abonnemang så ber vi dig kontakta Hallons kundservice via e-mail eller chatt och meddela detta. Abonnemanget upphör vid nästkommande månadsskifte."Klicka för att utvidga...


Vad la du i varukorgen för den summan?
 
Har någon varit med om att köpet dykt upp i fel valuta och på så sätt gett fel antal poäng? Köpet var på 1359sek ex moms vilket borde gett mig 2853p, så nästan 1000p mer.



BUTIK Norton by Symantec

BELOPP EX. MOMS DKK 937,74

UPPTJÄNAT 1 969
 
Tolle skrev:Har någon varit med om att köpet dykt upp i fel valuta och på så sätt gett fel antal poäng? Köpet var på 1359sek ex moms vilket borde gett mig 2853p, så nästan 1000p mer.BUTIK Norton by SymantecBELOPP EX. MOMS DKK 937,74UPPTJÄNAT 1 969Klicka för att utvidga...


Hände alltid att köpet blev i DKK istället för SEK när man köpte något ifrån Webhallen.
 
Tolle skrev:Har någon varit med om att köpet dykt upp i fel valuta och på så sätt gett fel antal poäng? Köpet var på 1359sek ex moms vilket borde gett mig 2853p, så nästan 1000p mer.BUTIK Norton by SymantecBELOPP EX. MOMS DKK 937,74UPPTJÄNAT 1 969Klicka för att utvidga...
Jag råkade ut för samma sak när jag beställde från Richmond and Finch. Mejlade kundtjänst som fixade det.
 
Nu måste jag hylla lite.

Har otal web-inköp som jag har vart tvungen att efterclaima och sedan vänta ytterligare (och så lite ytterligare till).



Idag gör jag ett inköp från Cervera (kampanj nu med 80EB/100kr) samt utnyttjar Hallon-dealen med 1500EB.

I princip instantly har jag två separata mail från SAS att de informerar om att de reggat mitt inköp hos "X" och poäng kommer snarast möjligt.



Man ska väl inte hoppa upp och ropa "hej" riktigt än, men det är första gången jag får en sådan bekräftelse direkt i alla fall.
 
Geiden skrev:Nu måste jag hylla lite.Har otal web-inköp som jag har vart tvungen att efterclaima och sedan vänta ytterligare (och så lite ytterligare till).Idag gör jag ett inköp från Cervera (kampanj nu med 80EB/100kr) samt utnyttjar Hallon-dealen med 1500EB.I principinstantly har jag två separata mail från SAS att de informerar om att de reggat mitt inköp hos "X" och poäng kommer snarast möjligt.Man ska väl inte hoppa upp och ropa "hej" riktigt än, men det är första gången jag får en sådan bekräftelse direkt i alla fall.Klicka för att utvidga...
Tyvärr så är det så det sett ut hela tiden, att ibland funkar de jättebra o ibland inte alls. Så du hade nog bara tur i lotteriet denna gång o de lär inte vara något SAS ändrat på.
 
Magnus Lindskog skrev:Tyvärr så är det så det sett ut hela tiden, att ibland funkar de jättebra o ibland inte alls. Så du hade nog bara tur i lotteriet denna gång o de lär inte vara något SAS ändrat på.Klicka för att utvidga...


Det ante mig nästan. Tack.



Nu ska jag gå ut och köpa en triss...
 
Tolle skrev:Från deras avtal:"10.1 Avtalet löper utan uppsägningstid. Detta innebär att vi och du när som helst kan säga upp Avtalet. Om du önskar avsluta ditt abonnemang så ber vi dig kontakta Hallons kundservice via e-mail eller chatt och meddela detta. Abonnemanget upphör vid nästkommande månadsskifte."Klicka för att utvidga...
Innebär det att abonnemanget upphör månadskiftet Sep-Okt eller Okt-Nov?
 
Geiden skrev:Nu måste jag hylla lite.Har otal web-inköp som jag har vart tvungen att efterclaima och sedan vänta ytterligare (och så lite ytterligare till).Idag gör jag ett inköp från Cervera (kampanj nu med 80EB/100kr) samt utnyttjar Hallon-dealen med 1500EB.I principinstantly har jag två separata mail från SAS att de informerar om att de reggat mitt inköp hos "X" och poäng kommer snarast möjligt.Man ska väl inte hoppa upp och ropa "hej" riktigt än, men det är första gången jag får en sådan bekräftelse direkt i alla fall.Klicka för att utvidga...



Geiden skrev:Det ante mig nästan. Tack.Nu ska jag gå ut och köpa en triss...Klicka för att utvidga...



Berglund skrev:Nej nej, gör inte det! Du har redan tömt ut din tur för i år med ovanstående händelse.Klicka för att utvidga...


Vilken dag. Handlat på Cervera och Wiggle och fick mail inom 5min angående båda min köp att mina köp registrerats och poäng är på väg. Till råga på allt så köpte jag en triss på fm som jag vann 60kr på. Life is goood
 
Back
Top