Senaste nytt

SAS Webshopping

Jag tecknade avtal med Telge energi i Juni genom portalen och skulle få 5000 poäng. Nu säger SAS att detta blivit nekat och Telge säger att samarbetet är avslutat pga att Telge övergår i Fortum 1 oktober.
Kan en partner vägra betala poäng pga detta, några förslag hur man bestrider till SAS?
Kolla med Fortums kundtjänst om de inte kan vara schyssta och ge dig poäng?
De har ju en egen kampanj där man får 10k EB. (https://www.fortum.se/privat/elavtal/teckna-elavtal/aktuella-erbjudanden)

Annars be att häva avtalet.

Jag fick mina poäng av Telge, när jag gick över från Fortum. Ödets ironi, en månad senare får jag brev att Telge ska bli del av Fortum.
Men det var inte slut med det, utan idag ringde de från Fortum och ville fråga orsaken till att jag sa upp kontraktet med dem…. Suck.

Dags att säga upp Telge…

Kolla med Fortums kundtjänst om de inte kan vara schyssta och ge dig poäng?
De har ju en egen kampanj där man får 10k EB. (https://www.fortum.se/privat/elavtal/teckna-elavtal/aktuella-erbjudanden)

Annars be att häva avtalet.
Ringt Fortum 3 gånger sen jag fått mailet i juni. Första personen var osäker och bad mig ringa efter sommaren. Andra personen sa att det borde gå, men han var rätt ny och osäker. Sista personen pratade jag med precis och sa troligtvis kommer det inte funka att få 10k poäng iom att man redan är kund. Så valde att byta elbolag direkt. Såg att Tibber hade sommarkampanj + kunde ta det med SAS Shopping-erbjudandet för fjuttiga 750p, men bättre än Fortum iaf

Ringt Fortum 3 gånger sen jag fått mailet i juni. Första personen var osäker och bad mig ringa efter sommaren. Andra personen sa att det borde gå, men han var rätt ny och osäker. Sista personen pratade jag med precis och sa troligtvis kommer det inte funka att få 10k poäng iom att man redan är kund. Så valde att byta elbolag direkt. Såg att Tibber hade sommarkampanj + kunde ta det med SAS Shopping-erbjudandet för fjuttiga 750p, men bättre än Fortum iaf
Tror skellefteåkraft har 5000poäng om du kan häva tibber.

Sky Showtime har nu 1000 p för nya kunder. Står som följer...

Du tjänar bara poäng när du beställer 1-årsprenumeration.

Saken är bara den att dom har två stycken, en med reklam och en utan, med olika priser. Någon som har koll på om erbjudandet gäller även den billigare årsprenumerationen med reklam?

Toppen