Senaste nytt

SAS Webshopping

eddo

Medlem
Det var ett jäkla meck för mig att byta från Telge. Bytte från Telge till Fortum för några månader sedan, lämnade fullmakt till Fortum för att genomföra bytet. Telge godkände inte fullmakten. Mailade Telge, tog flera vändor med långa svarstider innan jag tillslut fick bekräftat att de säger upp avtalet. Nu blir de ju en del av Fortum men om någon funderar på att hoppa på Telge innan dess så rekommenderar jag det inte.

Jannes

Medlem
Det var ett jäkla meck för mig att byta från Telge. Bytte från Telge till Fortum för några månader sedan, lämnade fullmakt till Fortum för att genomföra bytet. Telge godkände inte fullmakten. Mailade Telge, tog flera vändor med långa svarstider innan jag tillslut fick bekräftat att de säger upp avtalet. Nu blir de ju en del av Fortum men om någon funderar på att hoppa på Telge innan dess så rekommenderar jag det inte.
Gaah. Ser inte fram emot detta. Visste att nåt var off med dem när jag fick samtalet. Så agerar inte seriösa företag.

Det är lite tråkigt och tar lite extra tid om man ska köpa för större belopp. Köpte en ny frys med 11 presentkort förra veckan. Men uppskattar ändå att möjligheten finns! Prismatchning till runt 50% av priset och sen 70EB/100:- gör det lite extra roligt att köpa kapitalvaror :p
Handlar du hos Eleganten är det enda bekymret att det blir lite mera pyssel. Dock tar t ex Hotels.com emot endast 1 presentkort per bokningen så istället för 5000 kr blir det 1000 kr eller max 2000 kr om du slår ihop 2 presentkort. Mao en rejäl försämring

Emil123

Medlem
Jag skrev till kundtjänst och frågade lite försiktigt om de kunde höja summan för Zupergift. Fick svar att:
”Tyvärr har vi ingen möjlighet att höja beloppet just nu.
Vi har tagit bort de högre beloppen på just Zupergift presentkortet pga fraud och vet tyvärr inte när det kommer komma upp i shopen igen.”

Vad för slags fraud det nu kan vara, har man missat något? :)

gneken

Medlem
Jag skrev till kundtjänst och frågade lite försiktigt om de kunde höja summan för Zupergift. Fick svar att:
”Tyvärr har vi ingen möjlighet att höja beloppet just nu.
Vi har tagit bort de högre beloppen på just Zupergift presentkortet pga fraud och vet tyvärr inte när det kommer komma upp i shopen igen.”

Vad för slags fraud det nu kan vara, har man missat något? :)
Kan det vara samma anledning till att många inte tillåter nybokningar på resor inom 72h? För enligt en agent jag pratade med så va det pga fraud.
Men varje gång man köper i shoppen så måste man väl ange en OTP man får till mobilen? Så skulle vara intressant att se vad för typ av fraud det är. Sen är det katastrofalt att SAS inte har 2FA än för att öka säkerheten.

Är det någon som haft ett elbolag som Fortum senare köpt upp och sedan kunnat applicera deras SAS Eurobonus-kampanj? Har för nuvarande Telge men verkar vara svårt att registrera iom att Fortum's hemsida säger att jag redan är kund.

Ser att 5.000 och 10.000kr nu går att köpa igen i Eurobonusshoppen

Här är ändringen som dom har lagt till.

1724578596623.png

Toppen