Senaste nytt

SAS Webshopping

Det finns ju egentligen tre filosofier som råder bland folk här på forum.

Det ena gänget vill helst hålla olika poängintjäningsknep för sig själva och har inga problem med att svara med direkta felaktigheter på frågor på forumet, för att säkerställa att "deras" metod inte blir allt för populär (typ svarar kategoriskt "nej" när någon frågar om man kan göra på ett visst sätt, när det korrekta svaret skulle vara mer nyanserat, typ "officiellt inte men det går så länge du....").

Det andra gänget brukar dela mig sig om varje poäng hack i detalj och vill ha utbyte om det, både av princip samt för att det ökar sannolikheten att de lär sig från andra om metoder dem hade missat. Detta leder dock onekligen till att vissa poäng hacks försvinner efter ett tag, när de blir allt för populära (och sprider sig vidare till andra forum).

Sedan finns kanske en tredje grupp, som vill ha någon slags balans mellan båda.

Jag ser inte hur man kan lösa det här så att alla blir nöjda.

Last edited:

Det ena gänget vill helst hålla olika poängintjäningsknep för sig själva och har inga problem med att svara med direkta felaktigheter på frågor på forumet, för att säkerställa att "deras" metod inte blir allt för populär (typ svarar kategoriskt "nej" när någon frågar om man kan göra på ett visst sätt, när det korrekta svaret skulle vara mer nyanserat, typ "officiellt inte men det går så länge du....").

Det andra gänget brukar dela mig sig om varje poäng hack i detalj och vill ha utbyte om det, både av princip samt för att det ökar sannolikheten att de lär sig från andra om metoder dem hade missat. Detta leder dock onekligen till att vissa poäng hacks försvinner efter ett tag, när de blir allt för populära (och sprider sig vidare till andra forum).

Alla kommer inte bli nöjda.. Så är det bara.

Gruppen jag tillhör delar med sig av legitima knep, och får radioskugga när annat diskuteras. (Dvs ljuger inte, utan väljer att inte svara)

Fortsatt lite OT men jag tankar på CircleK, iofs utan rabatt men med 65-70p/100kr beroende på kort.
Det kompenserar för rabatten

Man köper ZuperGift i SAS Eurobonusshoppen (50p/100kr) betalar med SAS MC Premium (15p/100kr) eller AmEx Elite 20p/100kr och växlar in till Circle K presentkort (obs går bara att använda på bemannade stationer). Så man kommer alltid betala ~15 öre mer per litern jämfört med tex obemannad Ingo-station.

Väldigt förenklat exempel:
Du köper presentkort för 1000kr och betalar med AmEx Elite.
Shoppen ger 500p
AmEx ger 200p
Du betalar 20kr/L = 50L
Hade du tankat på en obemannad station 15 öre billigare = 15 öre x 50L= 7,5kr

7,5kr/700p=0.01 dvs betalar du 1öre/poäng

I februari skrevs ovanstående i en annan tråd här på BC. Jag vill absolut inte ta ris/ros/credd för detta, men någon vecka efter detta börjades det skrivas väldigt mycket om ZuperGift på en Eurobonusgrupp på FaceBook och hetsen var total.

Jag upplever att människor pre-pandemin var mer villiga att dela tips, men att hetsen kring Eurobonus var mycket mindre då. Förstår inte riktigt hur Eurobonus i ett kraftigt krisade SAS och begynnande lågkonjunktur har blivit så populärt (refunder och andra cashback-system borde ju vara mer poppis om folk har ont om pengar). Innan pandemin var det iofs mycket fokus på flygskam.

Jag gillar att dela tips och trix och skulle gärna fortsätta göra det, kanske att man skulle ha en låst forumdel där det krävs x inlägg för access här på BC, lite som det har blivit för CowTool via FlyerTalk. Sen kommer ju även saker som skrivs där spridas - så är det med all info idag.

Man behöver ju inte förneka att det finns svamp i skogen men en riktig svampplockare avslöjar inte sina bästa ställen. Ett, numera nedlagt, litet smultronställe var Kassagirot som jag betalade större räkningar igenom under två års tid fram till i höstas.

Någon som vet på rak arm om man kan betala med många presentkort på Amazon via zupergift?

Max man kan välja är 1000kr och det blir knepigt när det man ska handla kostar 10000kr+

Någon som vet på rak arm om man kan betala med många presentkort på Amazon via zupergift?

Max man kan välja är 1000kr och det blir knepigt när det man ska handla kostar 10000kr+
Jag vågar inte säga för mycket. Men jag köpte igår en vara för 350kr, och lyckades då använda två presentkort från zupergift. En på 250 och en på 100

Man kan knappa in presentkorten direkt utan att handla. Jag har just nu närmare 4000 kvar på ”kontot” hos amazon att handla för

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tack MrRickard och imartin för lite positiva nyheter. :) Sitter med 15’ i Zupergift som jag vill hitta konstruktiv användning för nu när ursprungsiden med bensin och i andra hand livsmedel försvann framför näsan på mig.

Toppen