Senaste nytt

SAS Webshopping

Lokföraren

Medlem
Det är smått förvånande hur känsligt det är med alla transaktioner som kan vara något av en double dipp för lojalitetspoäng i Sverige medan man i USA kan lösa topp-status i hotellkedjor via CC på förhållandevis små summor.
Lite OT, men i USA har de andra system också på kuponger mm i mataffärer.
Därför kan man se program där de handlar många saker och får det i stort sett gratis.

I Sverige är det tyvärr annorlunda och svårt att hitta liknande.
 
Jag sitter på ett gäng Sverigecheckar som jag vill omvandla till presentkort på Willys eller Coop. Någon som har lyckats med det i t.ex. snabbkassa?

Har testat ett presentkort med 1tkr på Coop i manuell kassa vilket gick bra men tog ett tag. Har ytterligare 10tkr att omvandla och vore skönt att slippa ta upp en kassörska den tiden.
 

Combo

Medlem
Nu är det slut med sverigechecken och Circle K via Zupergift. Zupergift som är inköpta via sas går ej att använda vid köp av sverigechecken och presentkort hos Circle K(+ ytterligare någon).Infon står nu även på sas sida.
Jag har bara gått och väntat på att de skall stoppa denna möjligheten efter den poänghets som pågåttidén senaste tiden.
 
Last edited:

Dawes

Medlem
Nu är det slut med sverigechecken och Circle K via Zupergift. Zupergift som är inköpta via sas går ej att använda vid köp av sverigechecken och presentkort hos Circle K(+ ytterligare någon).Infon står nu även på sas sida.
Jag har bara gått och väntat på att de skall stoppa denna möjligheten efter den poänghets som pågåttidén senaste tiden.
Lärdomen kring detta blir, hittar du små perks i poängjakten så dela dem inte här och absolut inte på facebook.
Detta har påtalats av kloka människor sedan länge, i olika fall, här inne på forumet.
 

eddo

Medlem
Lärdomen kring detta blir, hittar du små perks i poängjakten så dela dem inte här och absolut inte på facebook.
Detta har påtalats av kloka människor sedan länge, i olika fall, här inne på forumet.
Ja visst, förstår tankesättet. Vill man kunna använda sig av en fördel man hittat så länge som möjligt så har du helt rätt. Samtidigt är det, givetvis tillsammans med mycket annat, lite av grejen med att hänga här på BC. Att dela med sig av dessa knep och de som är aktiva/insatta hinner (ut)nyttja fördelarna ett tag. Är det ”för bra för att vara sant” spärras möjligheten oftast, men ett tag senare hittar någon nästa knep osv. Jag delar gärna med mig av tips här på BC även om det innebär att jag kan nyttja fördelen en kortare tid. Till en viss gräns givetvis.

Skulle vara tråkigt om alla satt för sig själva och vägrade dela med sig av perks man hittat bara för att man är rädd att möjligheten skulle försvinna.
 
Lärdomen kring detta blir, hittar du små perks i poängjakten så dela dem inte här och absolut inte på facebook.
Nu var det här är ju inte något misstag eller så, utan en helt legitim poängintjäning helt och hållet enligt alla regler... får man inte diskutera dessa blir det inte så mycket kvar av t.ex. den här tråden.

Och var drar man annars gränsen? Tips kring milageruns? Får man prata om Amex-kort? Vilken lounge som är bäst på en given flygplats? Som jag ser det är hela vitsen med det här forumet att fler får kännedom om hur man optimerar sitt resande och bonusprogram...
 

Combo

Medlem
Lärdomen kring detta blir, hittar du små perks i poängjakten så dela dem inte här och absolut inte på facebook.
Detta har påtalats av kloka människor sedan länge, i olika fall, här inne på forumet.
Helt enig!
Som det är nu så tävlas det nästan om att vara först med att dela med sig dessa perks, tex systemfel som gör det möjligt att tjäna/boka något som inte borde gå, riktade kampanjer för diamond osv. osv. Noll konsekvenstänk!
 

Dawes

Medlem
Ja visst, förstår tankesättet. Vill man kunna använda sig av en fördel man hittat så länge som möjligt så har du helt rätt. Samtidigt är det, givetvis tillsammans med mycket annat, lite av grejen med att hänga här på BC. Att dela med sig av dessa knep och de som är aktiva/insatta hinner (ut)nyttja fördelarna ett tag. Är det ”för bra för att vara sant” spärras möjligheten oftast, men ett tag senare hittar någon nästa knep osv. Jag delar gärna med mig av tips här på BC även om det innebär att jag kan nyttja fördelen en kortare tid. Till en viss gräns givetvis.

Skulle vara tråkigt om alla satt för sig själva och vägrade dela med sig av perks man hittat bara för att man är rädd att möjligheten skulle försvinna.
Jag håller med dig, jag tycker att det ska kunna delas mellan likasinnade, till en viss gräns. Precis som du skriver.
Var och en får väl utvärdera om de tycker att förtjänsten för egen del överväger risken att dela informationen med andra.
Nu var det här är ju inte något misstag eller så, utan en helt legitim poängintjäning helt och hållet enligt alla regler... får man inte diskutera dessa blir det inte så mycket kvar av t.ex. den här tråden.

Och var drar man annars gränsen? Tips kring milageruns? Får man prata om Amex-kort? Vilken lounge som är bäst på en given flygplats? Som jag ser det är hela vitsen med det här forumet att fler får kännedom om hur man optimerar sitt resande och bonusprogram...
Om det inte var ett misstag och inte alla "tjänade" på affären så borde det rimligtvis fortsatt fungera.
Vi kan nog alla rätt bra identifiera vilka legitima "hål" som ganska snabbt kommer att täppas till om de blir allmänt kända.

Det är väl egentligen bara ett konstaterande, hamnar informationen här så hamnar den på facebook och därmed är cirkusen igång.
Det kan vara bra att tänka på, om man vill dela något "försiktigt" som man är angelägen att fortsatt ha nytta av.
 
Toppen