SAS visar inte antal poäng man tjänar vid bokning för tillfället

Varför är nog ingen här som exakt vet, men kan ju gissa att SAS fått uppdatera/byta en del system inför alliansbytet som gör att det inte visas just nu.
 
Mirakaz skrev:Varför går det inte längre att se hur många poäng man tjänar när man bokar biljett på sas.se?Klicka för att utvidga...
Verkar vara någon bugg för tillfället, man kan se poängen för BIO, men oklart vilken typ av poäng det är.





1725374214912-png.156747
 
Är det någon som vet om man kan se detta nu? Tänker lite för kampanjen som var i julkalendern också, vore fint med en bekräftelse innan bokning om det nu hade gått att få.
 
RhinoG skrev:Är det någon som vet om man kan se detta nu? Tänker lite för kampanjen som var i julkalendern också, vore fint med en bekräftelse innan bokning om det nu hade gått att få.Klicka för att utvidga...
Är ju enkelt att bara titta på hemsidan om det syns?



För några dagar sedan var det inte tillbaka.
 
palmen skrev:Är ju enkelt att bara titta på hemsidan om det syns?För några dagar sedan var det inte tillbaka.Klicka för att utvidga...
Jag kikade, men tänkte egentligen mest på om det framgår på något annat ställe än tidigare, då jag inte ser det i vyn som visas i print screens ovan. Men då utgår jag från att svaret är nej.
 
imartin skrev:Definitivt irriterande. Det borde SAS ha kunnat fixa sedan alliansbytet. Det var ju inte igår.Klicka för att utvidga...
Absolut jade man kunnat göra det, men gissar på att andra saker varit mer prioriterade, att få alla system att lira med varandra mm.



Helt klart en prioriteringsfråga, och denna genererar nog minimalt med Revenue.
 
palmen skrev:Absolut jade man kunnat göra det, men gissar på att andra saker varit mer prioriterade, att få alla system att lira med varandra mm.Helt klart en prioriteringsfråga, och denna genererar nog minimalt med Revenue.Klicka för att utvidga...
Ja, en prioriteringsfråga. Men jag ifrågesätter SAS beslut att detta ska ha en låg prio. Det är gissningsvis tusentals, eller tiotusentals EB-medlemmar dagligen vars bokningsupplevelse påverkas negativt.



Och hur svårt kan det vara?! Det är det som irriterar mig mest. Uppenbart att det inte kräver ett stort antal utvecklar-timmar för att fixa detta. Att man bytte massa system var en rimlig ursäkt i September. Men inte längre, enligt mig.
 
palmen skrev:Absolut jade man kunnat göra det, men gissar på att andra saker varit mer prioriterade, att få alla system att lira med varandra mm.Helt klart en prioriteringsfråga, och denna genererar nog minimalt med Revenue.Klicka för att utvidga...
Tror att extrapoängen högre bokningklasser inom en kabinklass ger kan vara ett bra försäljningsargument, har definitivt övertygats av det själv.
 
imartin skrev:Det är gissningsvis tusentals, eller tiotusentals EB-medlemmar dagligen vars bokningsupplevelse påverkas negativt.Klicka för att utvidga...
Jag tror du överskattar mängden personer som bryr sig om poängen när de bokar. För den absoluta majoriteten är det enbart lägsta pris som spelar roll och direktflyg, inget annat.

Läser man detta forum och diverse Facebook grupper så får man en extremt skev bild av vad en "normal" resenär på sas är och vill ha.
 
palmen skrev:Jag tror du överskattar mängden personer som bryr sig om poängen när de bokar. För den absoluta majoriteten är det enbart lägsta pris som spelar roll och direktflyg, inget annat.Läser man detta forum och diverse Facebook grupper så får man en extremt skev bild av vad en "normal" resenär på sas är och vill ha.Klicka för att utvidga...
EB har 8 miljoner medlemmar. Ett tillräckligt stort antal för att antar att det är faktiskt minst “tusentals”, som är inne dagligen, söker flyg och bryr sig om poängintjäning.



Man kan inte å ena sidan släppa stolt ett pm som detta https://www.sasgroup.net/newsroom/p...s-eurobonus-hits-8-million-members-worldwide/ och sedan inte bry sig om att tillhandahålla basfunktionalitet som att visa poängintjäning.
 
imartin skrev:EB har 8 miljoner medlemmar. Ett tillräckligt stort antal för att antar att det är faktiskt minst “tusentals”, som är inne dagligen, söker flyg och bryr sig om poängintjäning.Man kan inte å ena sidan släppa stolt ett pm som dettahttps://www.sasgroup.net/newsroom/p...s-eurobonus-hits-8-million-members-worldwide/och sedan inte bry sig om att tillhandahålla basfunktionalitet som att visa poängintjäning.Klicka för att utvidga...
Och du tror att alla dessa 8 miljoner tittar på poängen? Om vi tar min absolut närmsta bekantskapskrets med 3 familjemedlemmar och 2 närmsta vänner som alla är eurobonus medlemmar så tittar ingen av dessa 5 på hur mycket poäng de tjänar när de bokar något, de bokar det mest bekväma alternativet.



Så av oss 6 personer är det bara jag som är intresserad av poängen och jag tittar i stort sätt aldrig hur mycket poäng det ger heller för vanliga bokningar då det är helt irrelevant för 9 av 10 bokningar jag gör.



Vet inte om det är så att jag och min närmsta bekantskapskrets är representativa för alla andra av dessa 8 miljoner medlemmar i eurobonus. Men bara för man är medlem behöver man inte bry sig om poängen. De enda jag känner som bryr sig om poängen är de som hänger på detta eller liknande forum och det är inte 8M människor utan långt under 100k personer totalt.
 
Undrat hur mkt lägre siffran hade varit om de skulle rensa bort alla konton som ingen loggat in på under tex senaste året. Tror nog att några miljoner hade försvunnit.
 
Ingen har sagt att alla 8 miljoner bryr sig om poäng.



Men det räcker ju om det skulle vara 100k (eller även 50k), för att många drabbas negativt av att poängintjäning inte visas, regelbundet. Det var min poäng.



Känns väldigt ointelligent, den här diskussionen.
 
imartin skrev:Ja, en prioriteringsfråga. Men jag ifrågesätter SAS beslut att detta ska ha en låg prio. Det är gissningsvis tusentals, eller tiotusentals EB-medlemmar dagligen vars bokningsupplevelse påverkas negativt.Och hur svårt kan det vara?! Det är det som irriterar mig mest. Uppenbart att det inte kräver ett stort antal utvecklar-timmar för att fixa detta. Att man bytte massa system var en rimlig ursäkt i September. Men inte längre, enligt mig.Klicka för att utvidga...
Nja håller inte riktigt med dig. Tycker det förvånansvärt har gått ganska smidigt att få detta till att fungerar med Skyteam. Vi kunde tx boka awardresor direkt.

Tycker det är betydligt viktigare att våra flyg och partner blir registrerade och erhåller poäng på dessa. Så priolistan är nog lång och man räknar med 12-15 månader tar det innan man är klar. Det har bara gått 5 månader nu. Har varit med om en del sammanslagningar under mitt arbetsliv med betydlig större problem. (tillbaka dragen nu)
 
Back
Top