Senaste nytt

SAS visar inte antal poäng man tjänar vid bokning för tillfället

Absolut jade man kunnat göra det, men gissar på att andra saker varit mer prioriterade, att få alla system att lira med varandra mm.

Helt klart en prioriteringsfråga, och denna genererar nog minimalt med Revenue.
Tror att extrapoängen högre bokningklasser inom en kabinklass ger kan vara ett bra försäljningsargument, har definitivt övertygats av det själv.

Det är gissningsvis tusentals, eller tiotusentals EB-medlemmar dagligen vars bokningsupplevelse påverkas negativt.
Jag tror du överskattar mängden personer som bryr sig om poängen när de bokar. För den absoluta majoriteten är det enbart lägsta pris som spelar roll och direktflyg, inget annat.
Läser man detta forum och diverse Facebook grupper så får man en extremt skev bild av vad en "normal" resenär på sas är och vill ha.

Jag tror du överskattar mängden personer som bryr sig om poängen när de bokar. För den absoluta majoriteten är det enbart lägsta pris som spelar roll och direktflyg, inget annat.
Läser man detta forum och diverse Facebook grupper så får man en extremt skev bild av vad en "normal" resenär på sas är och vill ha.
EB har 8 miljoner medlemmar. Ett tillräckligt stort antal för att antar att det är faktiskt minst “tusentals”, som är inne dagligen, söker flyg och bryr sig om poängintjäning.

Man kan inte å ena sidan släppa stolt ett pm som detta https://www.sasgroup.net/newsroom/p...s-eurobonus-hits-8-million-members-worldwide/ och sedan inte bry sig om att tillhandahålla basfunktionalitet som att visa poängintjäning.

EB har 8 miljoner medlemmar. Ett tillräckligt stort antal för att antar att det är faktiskt minst “tusentals”, som är inne dagligen, söker flyg och bryr sig om poängintjäning.

Man kan inte å ena sidan släppa stolt ett pm som detta https://www.sasgroup.net/newsroom/p...s-eurobonus-hits-8-million-members-worldwide/ och sedan inte bry sig om att tillhandahålla basfunktionalitet som att visa poängintjäning.
Och du tror att alla dessa 8 miljoner tittar på poängen? Om vi tar min absolut närmsta bekantskapskrets med 3 familjemedlemmar och 2 närmsta vänner som alla är eurobonus medlemmar så tittar ingen av dessa 5 på hur mycket poäng de tjänar när de bokar något, de bokar det mest bekväma alternativet.

Så av oss 6 personer är det bara jag som är intresserad av poängen och jag tittar i stort sätt aldrig hur mycket poäng det ger heller för vanliga bokningar då det är helt irrelevant för 9 av 10 bokningar jag gör.

Vet inte om det är så att jag och min närmsta bekantskapskrets är representativa för alla andra av dessa 8 miljoner medlemmar i eurobonus. Men bara för man är medlem behöver man inte bry sig om poängen. De enda jag känner som bryr sig om poängen är de som hänger på detta eller liknande forum och det är inte 8M människor utan långt under 100k personer totalt.

Ingen har sagt att alla 8 miljoner bryr sig om poäng.

Men det räcker ju om det skulle vara 100k (eller även 50k), för att många drabbas negativt av att poängintjäning inte visas, regelbundet. Det var min poäng.

Känns väldigt ointelligent, den här diskussionen.

Last edited:
Ja, en prioriteringsfråga. Men jag ifrågesätter SAS beslut att detta ska ha en låg prio. Det är gissningsvis tusentals, eller tiotusentals EB-medlemmar dagligen vars bokningsupplevelse påverkas negativt.

Och hur svårt kan det vara?! Det är det som irriterar mig mest. Uppenbart att det inte kräver ett stort antal utvecklar-timmar för att fixa detta. Att man bytte massa system var en rimlig ursäkt i September. Men inte längre, enligt mig.
Nja håller inte riktigt med dig. Tycker det förvånansvärt har gått ganska smidigt att få detta till att fungerar med Skyteam. Vi kunde tx boka awardresor direkt.
Tycker det är betydligt viktigare att våra flyg och partner blir registrerade och erhåller poäng på dessa. Så priolistan är nog lång och man räknar med 12-15 månader tar det innan man är klar. Det har bara gått 5 månader nu. Har varit med om en del sammanslagningar under mitt arbetsliv med betydlig större problem. (tillbaka dragen nu)

Toppen