Christian R
DYKWIA
Jeg tror loadfactor er vigtigere end bundlinjen på kort sigt. Hvis SAS begynder at fylde flyene med tilfredse kunder skal pengene nok komme senere hen.
Jag ändrade tiden att flyga hem, dröm om min förvåning, SAS skulle ha 1:- för ändringen fullständigt vanvettigt ta minst 50:- allra helst 100:-, det är inte konstigt att man inte tjänar pengar.Det finns ju definitivt mer utrymme att stjäla pengar från affärsresenärer. Jag ska till Amsterdam för ett möte på någon timme på tisdag nästa vecka. Direktflyg med KLM var 8137:-, SAS via CPH gick på 2254:-
Jag ändrade tiden att flyga hem, dröm om min förvåning, SAS skulle ha 1:- för ändringen fullständigt vanvettigt ta minst 50:- allra helst 100:-, det är inte konstigt att man inte tjänar pengar.
Resans pris
Ursprungligt köp
Totalpris
Stockholm (ARN) - Oslo (OSL)
ti 13 maj 2014
Vuxen 0 SEK
Oslo (OSL) - Stockholm (ARN)
on 14 maj 2014
Vuxen 1 SEK
Ombokningsavgift 0 SEK
Att betala: 1 SEK
Skatter, avgifter och tillägg för denna resa: 729 SEK
Tidigare skatter, avgifter och tillägg: 728 SEK
YES, fick plocka fram kortet och betala.Var detta en Plus-biljett? En sådan ska ju vara gratis att omboka så länge det finns biljetter på ny avgång i samma bokningsklass.
Jag ser det svårt för SAS att få ner kostnaden till vinstnivå när Norwegian har sina anställda i t ex Polen, Spanien och Thailand.
SAS lider fortfarande också av sitt gamla arv (med t ex konstiga avtal) och som därigenom håller uppe "overheadkostnaden".
Kanske kommer det mer info.....18 juni........(redan för sent för FI info)
Norwegian levererade 100 miljoner svenska kronor förlust på första kvartalet så de är inte så lönsamma längre. Finnair levererade förlust på samma period med 35 miljoner EUR...