Agö
Medlem
Indeed, men det är de inte ensamma om.Får inte Ryan tekniska fel på avgångar med låg beläggning?
Indeed, men det är de inte ensamma om.Får inte Ryan tekniska fel på avgångar med låg beläggning?
Det är väl inte så konstigt att de har hög beläggning när de är villiga att sälja biljetter för under 10 Euro och ibland för så lite som 1 Euro (utan att det är kampanj eller annat jippo).Ryan hade till och med 95 % under 2017. Det är helt bisarrt.
Är inte det den största myten av dem alla? Visst går det att hitta billiga biljetter men jag har kikat särskilt på rutterna till Alicante från Stockholm och det är då t ex inte billigt. Jag tror att det skiljer sig marknad för marknad. Nåväl, nu blir det alltför off-topic här.Det är väl inte så konstigt att de har hög beläggning när de är villiga att sälja biljetter för under 10 Euro och ibland för så lite som 1 Euro (utan att det är kampanj eller annat jippo).
Det handlar ju om vanlig tillgång och efterfrågan. Troligtvis är det stor efterfrågan på biljetter till Alicante och de kan fylla planen utan att dumpa priserna.Är inte det den största myten av dem alla? Visst går det att hitta billiga biljetter men jag har kikat särskilt på rutterna till Alicante från Stockholm och det är då t ex inte billigt. Jag tror att det skiljer sig marknad för marknad. Nåväl, nu blir det alltför off-topic här.
Precis som alla andra flygbolag ja.Det handlar ju om vanlig tillgång och efterfrågan. Troligtvis är det stor efterfrågan på biljetter till Alicante och de kan fylla planen utan att dumpa priserna.
Fast med den skillnaden att de inte har skatter och avgifter som golv för priserna vid prisdumpning.Precis som alla andra flygbolag ja.
Jag har sett biljetter där SAS tar 39 SEK för biljetten, resten är skatter och avgifter. Finns bild på det på forumet.Fast med den skillnaden att de inte har skatter och avgifter som golv för priserna vid prisdumpning.
Notifiera gärna mig nästa gång du ser det, då ska det bli mileage runs så det stänker om det.Jag har sett biljetter där SAS tar 39 SEK för biljetten, resten är skatter och avgifter. Finns bild på det på forumet.
Kolla på kampanjerna när de kränger biljetter för <300 kronor. Hittade på en sekund en Go Light CPH-LHR den 8 maj (SK1517) där biljettpriset är 92 SEK och skatter och avgifter 368 SEK. Detta är mycket vanligt förekommande så jag tror vi kan bortse från att Ryanair är det enda bolag som "dumpar" priser till (i vart fall nästan bara) skatter och avgifter.Notifiera gärna mig nästa gång du ser det.