Senaste nytt

SAS väljer (sannolikt) Airbus för mellandistansplan

Det är väl inte så konstigt att de har hög beläggning när de är villiga att sälja biljetter för under 10 Euro och ibland för så lite som 1 Euro (utan att det är kampanj eller annat jippo).
Är inte det den största myten av dem alla? Visst går det att hitta billiga biljetter men jag har kikat särskilt på rutterna till Alicante från Stockholm och det är då t ex inte billigt. Jag tror att det skiljer sig marknad för marknad. Nåväl, nu blir det alltför off-topic här.

Är inte det den största myten av dem alla? Visst går det att hitta billiga biljetter men jag har kikat särskilt på rutterna till Alicante från Stockholm och det är då t ex inte billigt. Jag tror att det skiljer sig marknad för marknad. Nåväl, nu blir det alltför off-topic här.
Det handlar ju om vanlig tillgång och efterfrågan. Troligtvis är det stor efterfrågan på biljetter till Alicante och de kan fylla planen utan att dumpa priserna.

Skulle vara lite intressant att se statistiken för inställda flighter hos Ryan jämfört med andra storleksmässigt likvärdiga aktörer. Har hört teorier om att procentuellt fler flighter ställs in hos Ryan då man ogärna flyger halvtomma kärror.

Edit: Nu har det svävat iväg på topic.

Notifiera gärna mig nästa gång du ser det.
Kolla på kampanjerna när de kränger biljetter för <300 kronor. Hittade på en sekund en Go Light CPH-LHR den 8 maj (SK1517) där biljettpriset är 92 SEK och skatter och avgifter 368 SEK. Detta är mycket vanligt förekommande så jag tror vi kan bortse från att Ryanair är det enda bolag som "dumpar" priser till (i vart fall nästan bara) skatter och avgifter.

Toppen