Senaste nytt

SAS utökar med ny lounge på Arlanda i början av 2025! :)

Kankse har missat något inlägg om min fråga, Men vet någon vart den nya loungen placeras i F piren?
Har själv inte lyckas komma fram till vart den bli placerad.

Intressant, varför? Trångt hos SAS?
Trångt eller bara kaos i största allmänhet...

Har själv bara två eller tre besök hos Norrsken/Pearl under bältet, men förutom brist på utrymme så kommer jag inte på en orsak till att gå dit om SAS Business var ett alternativ.
Nej det är inte precis en lounge att höja till skyarna men ibland är det lite som pest eller kolera... Jag tycker att bägge loungerna som tidigare fanns på F-piren var bättre än de båda vi pratar om nu. Jag tycker nog att det är lite märkligt att man gick från tre tredjepartslounger på T5 till enbart en. Räknar inte in Pontus nu då den är lite speciell.

Måste dock säga att SAS varma mat på ARN har lyfts mycket, åt en riktigt trevlig bouillabaisse nyligen.
Mina erfarenheter av Pearls mat har varit nästan barskrapade ”pastasallader” och lite pålägg och bröd.
I guld Loungen finns bra varm mat. Det finns även vin på flaska, starkt fika mm.

I "business" loungen är service nivån i paritet med Norrsken.

Vi hoppas det ändras med KLM/AF och nya SAS business class!

Trångt eller bara kaos i största allmänhet...

Nej det är inte precis en lounge att höja till skyarna men ibland är det lite som pest eller kolera... Jag tycker att bägge loungerna som tidigare fanns på F-piren var bättre än de båda vi pratar om nu. Jag tycker nog att det är lite märkligt att man gick från tre tredjepartslounger på T5 till enbart en. Räknar inte in Pontus nu då den är lite speciell.
När en flygplatsägare/operatör vill ha mer shoppingcenter/maträttsaktivitet på flygplatsen försöker flygplatsen ofta också höja kostnaden för att hyra utrymme för en lounge. Då märker vi den här typen av konsekvens.

Toppen