Senaste nytt

SAS Travel Wallet

M.K

Medlem
Det går inte att direktväxla tyvärr. TW debiterar underliggande i SEK och växlar till sin kurs. Mitt Råd är att sätta in i sek och växla i app så det är fint spårbart och garanterade extrapoäng.

Direktinsättning hade ju varit det bästa. extrapoäng på allt och underliggande korts valutapåslag som är ca 1,5% lägre. Hellre det än 10 extrapoäng.
 
@M.K Jag tänkte på problemet med att TW nu verkar blocka insättning av SEK med annat kreditkort. Har försökt på websidan ikväll eftersom den återigen visar valet SEK (var försvunnet förra veckan). Men laddningarna går inte igenom. Om man väljer en annan valuta istället så undrar jag om det också räknas som en kvalificerad överföring?
Enligt svaret jag fick så "tolkar" han det som att det räknas - Det borde ju självklart vara så, men det känns ju ganska osäkert när han ska behöva tolka och inte kan visa svart på vitt.
---
"Det tolkar jag som att om du laddar från hemvalutan till en annan valuta som stöds eller en manuell växling från hemvalutan till en stödd valuta så räknas det för poängintjäning enligt reglerna.
Om du däremot inte har tillräckligt med pengar i den valuta plånbok som du försöker göra betalning i eller köp i en valuta som inte stöds så räknas det inte för kampanj-intjäningen."
---

Iof har jag haft stora problem med att ladda från kort hela tiden. Ungefär en av tre ggr går det inte igenom och om man insisterar för många gånger blockas man. Någon annan som har haft liknande problem?
 

M.K

Medlem
@Pererik Det förstår jag. Sålänge jag har TW med högsta premium måste jag dock köra på då det är fantastisk intjäning i kombination med alla kampanjer. Det blir grymma Revolut som huvudkort utomlands om/när detta slutar.
 

McFace

Medlem
Vad jag förstått så ska det finnas någon form av värvningsupplägg på TW? Är det någon som kan ställa upp med en länk?

Edit: Snabbt jobbat! Tack!
 
Last edited:

Skogi

Medlem
Hur gör ni som använder TW med Curve? Får man extra poäng om man använder dem i kombination eller vad är syftet?
 

Samosaguas

Medlem
Fick detta från SAS Travel Wallet på mejlen:

”Tjäna snabbt 2 000 EuroBonus Extrapoäng för var och en av dina vänner med Travel Wallets nya inbjudningsprogram.
Ja, du såg rätt. Med din SAS Travel Wallet tjänar du enkelt 2 000 poäng själv, och lika enkelt 2 000 poäng för varje vän du bjuder in! Du kan bjuda in så många vänner du vill till Travel Wallet.

Varenda vän kommer att älska hur enkelt och säkert det är att använda Travel Wallet, och möjligheten att tjäna EuroBonus-poäng över hela världen.

Hur långt kan dina vänner ta dig?
Följande siffror är baserade på priser för möjliga resor denna månad för flygningar bokade två veckor i förskott på SAS GO.

Två pass till SAS Lounge

3 vänner

Uppgradera din biljett till Madrid från Economy till Business

5 vänner

Stockholm till London

9 vänner”

Spännande att SAS börjar flyga Business till Madrid och att man kan uppgradera från Economy för 10000 poäng ;)
 

palmen

Moderator
Fick detta från SAS Travel Wallet på mejlen:

”Tjäna snabbt 2 000 EuroBonus Extrapoäng för var och en av dina vänner med Travel Wallets nya inbjudningsprogram.
Ja, du såg rätt. Med din SAS Travel Wallet tjänar du enkelt 2 000 poäng själv, och lika enkelt 2 000 poäng för varje vän du bjuder in! Du kan bjuda in så många vänner du vill till Travel Wallet.

Varenda vän kommer att älska hur enkelt och säkert det är att använda Travel Wallet, och möjligheten att tjäna EuroBonus-poäng över hela världen.

Hur långt kan dina vänner ta dig?
Följande siffror är baserade på priser för möjliga resor denna månad för flygningar bokade två veckor i förskott på SAS GO.

Två pass till SAS Lounge

3 vänner

Uppgradera din biljett till Madrid från Economy till Business

5 vänner

Stockholm till London

9 vänner”

Spännande att SAS börjar flyga Business till Madrid och att man kan uppgradera från Economy för 10000 poäng ;)
Känns som falsk marknadsföring?
 
Toppen