Senaste nytt

SAS Travel Wallet

intuition

Medlem
Jepp, jag får upp det även i dag. (Testade inte att genomföra, har ingen lust att fylla på mer ) Detta är dock inte i appen utan på webben. Har aldrig testat från appen.

Skärmavbild 2019-07-02 kl. 20.50.jpg
 

M.K

Medlem
@ialla fall stressigt inför semester så inte orkat kontakta kundservice. Jag får dock pushnotiser hela tiden om kampanjen så tagit skärmdumpar och fortsätter växla. Du fick troligen fel svar. Hänt förr med TW.

C8557BC6-62EF-4703-A1C9-4DB8F895A721.jpeg
 
Fick den också nu. Du kanske fått den tidigare eftersom du uppgraderat eller av annan anledning. I reglerna står det att erbjudandet gäller från 17 Juni så troligen sållar dom vilka som får det direkt och vilka som får det senare. Jag kan ju iof ha missat en pushnotis (försökte ändra till mailnotiser men det funkar inte)

Frågan återstår dock. Hur aktiverar jag? Får bara upp denna sida från pushnotisen Earn an extra 10,000 EuroBonus Extra points this month men i appen eller på websidan hittar jag inget.
Och om jag använder kort för att köpa utländsk valuta i TW - är det då en kvalificerand överföring? (har inte uppdaterarat appen på min gamla telefon så för säkerhets skull laddar jag SEK därifrån)
 
@M.K
Fick ju pushnotisen till den gamla telefonen också och där länkades jag till appen istället för till websidan. Fick dock inget meddelande eller möjlighet till aktivering. Har mailat kundtjänst igen
 
Fick svar nu men fortfarande otydligt

---

"Jag har kollat upp reglerna för den kampanj som du nämner och den är till för alla som laddar upp och växlar inom kampanjdatumet och man behöver inte aktivera den på något sätt.
Huvudsaken är att du laddar och växlar så får du 10 poäng per 100kr.

Vi fick fel information om denna kampanj tidigare och det står som du nämnt lite otydligt i kampanjreglerna och som tolkades som att det endast var för nya medlemmar.

Den kampanj som är till endast för nya medlemmar denna månad har kampanjkoden TW2500.

Angående köp direkt så står det så här:
"Qualifying Transfers may be performed via the Mobile App or the Website.
Any other transaction in which the Travel Wallet system automatically performs the exchange, such as a purchase in a Supported Currency where you do not have sufficient balance in the Supported Currency Wallet to cover the entirety of the transaction amount, or transactions involving exchange of Unsupported Currencies, are NOT Qualifying Transfers."

Det tolkar jag som att om du laddar från hemvalutan till en annan valuta som stöds eller en manuell växling från hemvalutan till en stödd valuta så räknas det för poängintjäning enligt reglerna.

Om du däremot inte har tillräckligt med pengar i den valuta plånbok som du försöker göra betalning i eller köp i en valuta som inte stöds så räknas det inte för kampanj-intjäningen.
 

M.K

Medlem
Exakt som de andra kampanjerna de kört med. Manuell växling till andra valutor. Jag har redan växlat en del och satsar på mer. Bra period att bunkra upp med medel på kortet nu till framtida bruk. SEK lär ju inte heller bli starkare mot t ex euro så i realiteten räknar jag med ännu bättre värde. :)
 
Exakt som de andra kampanjerna de kört med. Manuell växling till andra valutor. Jag har redan växlat en del och satsar på mer. Bra period att bunkra upp med medel på kortet nu till framtida bruk. SEK lär ju inte heller bli starkare mot t ex euro så i realiteten räknar jag med ännu bättre värde. :)

Manuell växling till andra valutor = ladda SEK till TW och sedan växla i appen. Eller kan ladda från kort direkt till EUR också gälla?
 
Toppen