toer00
Medlem
Mitt flyg går också vid 16 tiden imorgon. En vän som reste till samma land för 4 dagar sedan fick sitt bekräftat efter 10 minuter. Nå väl...
Har du hört något fr. SAS?
Mitt flyg går också vid 16 tiden imorgon. En vän som reste till samma land för 4 dagar sedan fick sitt bekräftat efter 10 minuter. Nå väl...
Nope. Ringde dem igår och de sa att ”vi har väldigt många att gå igenom”…Har du hört något fr. SAS?
För att det är mitt i sommaren när alla vill vara lediga, inklusive du själv. Så här ser det ju tyvärr ut varje sommar inom de flesta serviceyrken när alla vill vara lediga samtidigt.Fortfarande inte ett ljud fr. SAS ladde upp för 24 timmar sedan, planet går om 4 timmar. Försökte ringa, 58 min telefonkö...Har inte tid med detta.
Varför är det svårt att bemanna upp ordentligt...![]()
Självklart vi är där i god tid…För att det är mitt i sommaren när alla vill vara lediga, inklusive du själv. Så här ser det ju tyvärr ut varje sommar inom de flesta serviceyrken när alla vill vara lediga samtidigt.
Tips är att åka till Arlanda i väldigt god tid och räkna med att allt måste göras manuellt där.
Hört något fr SAS än…Nope. Ringde dem igår och de sa att ”vi har väldigt många att gå igenom”…
Många resenärer i go som har diverse guldkort mm så du får nog stå där med en och annan som reser i GO ocksåSjälvklart vi är där i god tid…
Hoppas att de inte bara låter GO använda PLUS incheckningen…
Självklart…men ibland får jag en känsla av att man kan börja tumma på regelverket när det är mycket folk och låta även statuslösa GO använda PLUS tjänster…Många resenärer i go som har diverse guldkort mm så du får nog stå där med en och annan som reser i GO också
Nu har jag inte rest under senaste 9 månaderna så har ingen koll på om ändring skett. Men innan dess så stod de och vaknatde den ingången med 2 personer så att inte "obehöriga" nyttja incheck för plus/business/status. Men det är väl som med allt nu med resor under pandemin, man får räkna med att inget är som det "brukar vara" eller "borde vara".Självklart…men ibland får jag en känsla av att man kan börja tumma på regelverket när det är mycket folk och låta även statuslösa GO använda PLUS tjänster…