sh1pment
Medlem
Nu kom dom... 4 min innan vi skall sätta oss i bilen..![]()
mitt kom också precis när jag svängt av motorvägen mot Arlanda. Jävla skönt det, kön till ”vanliga” incheckningen var helt hemsk.
Nu kom dom... 4 min innan vi skall sätta oss i bilen..![]()
Lusläste nu och ser att TRC bara funkar från Spanien till Sverige, inte tvärtom.
28/7 är 14 dagar efter 14/7.Kollar de att dokumenten gäller? Alltså att de är giltiga? Eller kollar de bara att dokument finns alls? Jag har fått svar att de är godkända men ska åka 28/7 och tog andra sprutan den 14/7 vilket får mig lite fundersam över hur de 14 dagarna som krävs räknas.
Exakt, så är det I Storbritannien, där frasen är "The day you have your final dose of vaccine does not count as one of the 14 days", d.v.s. de anger inte bara 14 dagar efter.Tänkte det, men t ex till Storbritannien så stod det faktiskt uttryckligen att det skulle gå 14 hela dygn före inresan och att dagen för sprutan inte räknades in i dessa. Antigentestet var så billigt och jag betalade resan med poäng så jag tog ett sånt ändå, för säkerhetsskull, men misstänker att det helt säkert skulle räckt ändå med vaccinintyget. Så jäkla typiskt att hamna precis så på marginalen och att jag måste haka upp mig på det, haha. Tack för svar!