En sak att se upp med är att Z1SEBIZ LLA-LAX tillåter inte routing via SFO utan då får du flyga via EWR eller ORD.
Det prisar ju ut sig helt OK på ITA Matrix och borde bli ca $4300 enl mina egna beräkningar. Det är möjligt det blir lite andra skatter etc om du bokar via en amerikansk sida, så $4600 låter inte helt off.
Du har nog helt rätt, skumt bara att de inte kan förstå det på SAS.
Inser nu att jag har gjort en tankevurpa i valutakonverteringen, typ 4300 USD är ju det pris jag letar efter…. har nog sökt för mycket nu så man blivit helt snurrig!
Sen undra jag varför man får upp den med Z1SEBIZ via SFO bägge vägarna för ca 4300 USD om det inte ska gå enligt Fare rules?
Agehall, hur tolkar man ut vilken routing man måste ha i fare rules?
Fare 1: Carrier SK Z1SEBIZ LLA to LAS (rules)
Passenger type ADT, round trip fare, booking code Z, P
Covers LLA-ARN (Business), ARN-CPH (Business), CPH-SFO (Business), SFO-LAS (First)
1 868,04 US$
Fare 2: Carrier SK Z1SEBIZ LAX to LLA (rules)
Passenger type ADT, round trip fare, booking code P, Z
Covers LAX-SFO (First), SFO-CPH (Business), CPH-ARN (Business), ARN-LLA (Business)
1 764,25 US$
US September 11th Security Fee (AY) 7,50 US$
SK YQ surcharge (YQ) 521,60 US$
USDA APHIS Fee (XA) 5,00 US$
US Immigration Fee (XY) 7,00 US$
US Customs Fee (YC) 5,50 US$
Danish Passenger Service Charge (ZO) 40,40 US$
US International Arrival Tax (US) 17,50 US$
Swedish Passenger Charge (YA) 43,30 US$
US International Departure Tax (US) 17,50 US$
US Passenger Facility Charge (XF) 4,50 US$
Subtotal per passenger 4 302,80 US$
Number of passengers x1
TOTAL AIRFARE & TAXES 4 302,80 US$
This ticket is non-refundable.
Changes to this ticket will incur a penalty fee.
Fare construction (can be useful to travel agents)
LLA SK X/STO SK X/CPH SK X/SFO UA LAS 1861.70Z1SEBIZ /-LAX UA X/SFO SK X/CPH SK X/STO SK LLA 1758.27Z1SEBIZ NUC 3619.97 END ROE 6.52628 XT 43.30YA 40.40ZO 5.50YC 7.00XY 5.00XA 35.00US 7.50AY 521.60YQ 4.50XF SFO4.50