Senaste nytt

SAS till Las Vegas via San Fransisco

FF#1

Medlem
Nu har jag provat att boka en resa via San Francisco, visst går det men det verkar vara halvt omöjligt att få till ett vettigt pris hos SAS.
Hittade bra biljetter via Matrix, att sen få sas att boka dem gick inte.

LLA-LAS på nått sätt….

hem

LAX-SFO-CPH-ARN-LLA är lätt att prisa upp på matrix i valfri komfort-klass, Go, Plus och C… (vissa problem i Y)


Hos SAS via telefon fick de bara upp i lägst D för drygt... 42000 ingen Plus eller Go.

De kunde först inte lösa det direkt och bad om att återkomma på 15 minuter…. sen så ringde de upp efter ca 40 och berättade att de inte hade lyckats och de hade inte en minsta aning om vad det var som triggade ett så högt pris…trots att det var flera agenter och en supervisor inblandade...

suck! :(
 
Last edited:

FF#1

Medlem
Försöker boka via expedia…. får upp 114 hyfsade alternativ, dock har alla ett segment med Virgin?

ut 3/3 hem 10/3

undrar om det måste vara så? kan det vara nått med fare rules för de billiga biljetterna som gör att det inte går?
 

FF#1

Medlem
Uppdatering, har testat att få till det via Orbitz, visst jag hittar de biljetter jag vill ha men dock endast i C och de kostar 4600 USD!

Har försökt mig på att läsa lite fare rules och så på tex. B1SXTRA och Z1SEBIZ som ligger bra till prismässigt tyvärr är jag kass på det så jag hittar inte nått om att man inte skulle kunna åka till Las Vegas och sen har en open jaw och hem via Los Angeles?

Någon som är duktig på det här och kan ge ett handtag hur man får till en sån här resa?

Har även tittat på att boka LLA-LAS och sen hem från SFO, det går bra på SAS.se och ger önskade flyg och priser på C och Plus, dock står jag då med risken att misslyckas med anslutningen från Los Angeles till San Fransisco och bli stående eftersom det då är olika bokningar.


Vad är nästa steg, resebyrå? Ge upp och boka första bästa "skrutt-resa" med godtycklig routing som gör att jag måste stanna borta en extra dag i onödan.?
 

FF#1

Medlem
Följetongen fortsätter:

Sitter i Telefon med SAS, de undersöker varför det inte går att boka via San Fransisco.

EDIT: Det verkar helt enkelt inte gå att boka via SFO utan att priset blir astronomiskt.
Det verkar vara så att de inte har nått avtal med någon carrier att ta en från LAX-SFO eller SFO-LAS?

någon som kan tyda det här, känns som att man borde kunna åka via SFO:


V FARE BASIS BK FARE TRAVEL-TICKET AP MINMAX RTG
1 B1SXTRA B R 2429.00 ---- -/‡ ‡‡/ - AT01
PASSENGER TYPE-ADT AUTO PRICE-YES
FROM-LLA TO-LAS CXR-SK TVL-03MAR14 RULE-NKS2 IPRA/1
FARE BASIS-B1SXTRA NORMAL FARE DIS-N VENDOR-ATP
FARE TYPE-WR RT-PREMIUM ECONOMY RESTRICTED
SEK 15800 CONS E31JUL13 D-INFINITY FC-B1SXTRA FN-
SYSTEM DATES - CREATED 31JUL13/0919 EXPIRES INFINITY

**** CONSTRUCTED ROUTING LLA-LAS/SK EF-31JUL13 DIS-INDEF
**ADDON ORG LLA TARG/1 PUBLISHED ROUTING 2320
**PUBLISHED STO-SFO TARG/1 PUBLISHED ROUTING 2320
**ADDON DST LAS TARG/1 PUBLISHED ROUTING 2320

/VIA THE ATLANTIC/
MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
1. LLA-STO-CPH-WAS/SFO/NYC/CHI-VX/US/UA/SK/AS-LAS
2. LLA-STO-OSL/CPH-NYC/CHI-VX/US/UA/SK/AS-WAS-VX/US/UA/SK/AS-
LAS
 
Last edited:

FF#1

Medlem
Nu har jag även testat Widarö utan vettigt resultat. Där får jag inte till en utresa från Luleå före lunch så det blir en onödig övernattning på vägen, annars så är det ganska nära.
 

agehall

Medlem
Du måste kolla fare rules också, inte bara routing. Det kan finnas saker i fare rules som gör routingen mer restriktiv. Kolla tex flight application-delen.
 

Nemo

Medlem
Om du bokar United economy får du c:a 13.500 EBpoäng för 1116 USD (=7.200 SEK). United business ger c:a 27.000 EBpoäng för 3228 USD (=20.851 SEK). Nackdelen är att du får övernatta på Arlanda innan morgonflighten till Newark.
 

FF#1

Medlem
Du måste kolla fare rules också, inte bara routing. Det kan finnas saker i fare rules som gör routingen mer restriktiv. Kolla tex flight application-delen.

jag har provat läsa lite fare rules tillsammans med SAS utan framgång, jag är inte så bra på det och det jobbar för många "blåbär" på SAS bokning. De är väldigt hjälpsamma men de brister i kompetens och försåelse över deras egna system.
 

agehall

Medlem
En sak att se upp med är att Z1SEBIZ LLA-LAX tillåter inte routing via SFO utan då får du flyga via EWR eller ORD.

Det prisar ju ut sig helt OK på ITA Matrix och borde bli ca $4300 enl mina egna beräkningar. Det är möjligt det blir lite andra skatter etc om du bokar via en amerikansk sida, så $4600 låter inte helt off.
 
Toppen