Senaste nytt

SAS till Amsterdam

Jag körde SAS Plus ner och Go hem den här helgen. Mest för att prisskillnaden på nervägen var minimal.

Om jag skulle göra ett aktivt val att flyga Plus åt ena hållet bara för att, så skulle jag nog fundera på vilka flighter det kommer att vara mest folk på. När det är fullt är det bättre att sitta i Plus imho.

Instämmer med flertalet tidigare poster att så värst mycket lyx är det inte med plus. Men det är flexibelt och finns risk för att hemresan kan komma att antigen ske tidigare eller senare kan det vara värt en flexibel biljett. När jag flyger GO brukar jag hänga på incheckningen på nätet så fort man får checka in för att välja bra plats om det känns fullbokat.

Så generellt skulle jag säga att man borde köra Plus på hemresan.

Loungen som SAS använder på är inte värd att besöka då det är en tredje parts lounge. Jag gick in och vände mer eller mindre då de inte fanns något ätbart och knappt sittplats då 20 st flygbolag använder loungen....
Loungen ("Executive") er virkelig en elendig bundskraber ifølge alle de anmeldelser jeg har fundet. Dels ligger den langt væk, er lille, ingen udsigt, har ikke rigtig mad. Man kan dog tappe 2 forskellige slags fadøl - det er vist hovedaktivet....

Jag skulle absolut välja kvällsflyget. Du får en riktig måltid (och möjlighet att välja bland allt ätbart från vagnen) och du kan beställa en flaska moussernade till maten och en avec till kaffet.

På morgonen får du en frukostlåda, inget särskilt. Bröd med lite pålägg, yoghurt med müsli, kaffe/te och juice.

Den enda fördelen med Plus från Stockholm i detta fall är väl att att SAS-loungen på Arlanda är betydligt trevligare än Menzies-loungen i Amsterdam. Men knappast ett avgörande argument,

Kan man verkligen köpa kvällslådan i Go?
Den är exklusiv för Plus. Jag frågade faktiskt produktchefen i samband med lanseringen om de hade övervägt att även ha den i vagnen i economy för försäljning, men det var inget som fanns på agendan då i alla fall.

Toppen