Jag läste för snabb! Det var fel åt ett annat håll som du korrekt påpekar.Ja den höjdes till 50% för EBG och 75% för EBD. Det är ju bonuspoängen som nämns
Jag läste för snabb! Det var fel åt ett annat håll som du korrekt påpekar.Ja den höjdes till 50% för EBG och 75% för EBD. Det är ju bonuspoängen som nämns
Fast det gäller bara nivåpoängen, läser jag på SAS hemsida så får man fortfarande boost på bonuspoängen och det är också vad som kommer in på kontot25% boost för EBG+ togs bort iom övergången till Skyteam
Tror folk missuppfattat lite igen hehe, men du får 50% bonus på bonuspoäng som EBGFast det gäller bara nivåpoängen, läser jag på SAS hemsida så får man fortfarande boost på bonuspoängen och det är också vad som kommer in på kontot
Visa bifogad bild 161525
Visa bifogad bild 161524
Fullt så bra är det inte. Du fick 20% extra på ditt presentkort, så rabatten på resan blir då 16,5%Ah japp, tack för tipset! Liknande priser till ORD. Och så ytterligare 20% när man betalar med gift card inköpt på julkalendern såklart![]()
Jo jag inser ju också att jag rörde till det och ändringen i terminologin av olika poäng ställer ju till det... Men bra poäng (no pun intended!) du har - jag lever i tron och förhoppningen att det är på hela beloppet som boosten skall räknas dvsTror folk missuppfattat lite igen hehe, men du får 50% bonus på bonuspoäng som EBGNivåpoängsbonusen är borta
Frågan är ifall du får 50% på hela beloppet eller ifall den räknas innan 2x-bonusen. Dvs antingen:
1. 31.700*1,5 = 47.550
2. 2*7500 + (2*7500+2*850)*1,5 = 40.050
Rätt, såklart. Men jag är nöjd ändåFullt så bra är det inte. Du fick 20% extra på ditt presentkort, så rabatten på resan blir då 16,5%![]()
Ja för själva dubbla poäng luckan så är det korrekt att det bara gäller över pölen och inte till CPH i mitt fall men när det gäller bonuspoängen så skall det vara *1,5 eftersom jag är EBG och på bonuspoäng skall få 50% extra (gäller dock ej nivåpoängen).850 är väl i detta läget endast x1? (per väg)
(..not conneting flights within Scandinavia or Europe)
I rubriken på SAS hemsida så står ju att det gäller SkyTeam partner och frågan är om man kan räkna SQ som en Skyteam partner bara för att SAS har något slags codeshare med dem?!? Jag är tveksam till detÄr det verkligen solklart dubbla poäng på SQ (operating) bokat på SK (marketing)?
Tänker att man kan tolka texten på två sätt.
1. Man får dubbla poäng på både flyg som utförs av SAS OCH de som marknadsförs av SAS
2. Detta gäller enbart för flyg som både utförs av OCH marknadsförs av SAS. Dvs du kan inte boka en flight marknadsförd av KLM, och få dubbla poäng även om själva flygningen utförs av SAS.