Senaste nytt

SAS - the big sale!

Säkert jag som är förvirrad... Men, ställer frågan ändå. Var det något speciellt mht poängintjäning på denna kampanj (som slutar 13 jan) om man använder sitt sas eb mastercard? Eller är där någon annan kampanj med det just nu? Kanske bara jag som blandar ihop korten... :rolleyes:
1. Dubbla poäng på SAS-bokningar med SAS MC (kommer ej ihåg när den slutar, kanske samma som nedan)
2. Big sale-kampanj (Billigare biljetter, kampanjens sista dag är 13/1)
3. Vi diskuterade även dubbla poängintjäning mellan mars-maj (Asien & Nordamerika) ifall man registrerade sig den 4/12 (tror det var lucka 4 i julkalendern)

1. Dubbla poäng på SAS-bokningar med SAS MC (kommer ej ihåg när den slutar, kanske samma som nedan)
2. Big sale-kampanj (Billigare biljetter, kampanjens sista dag är 13/1)
3. Vi diskuterade även dubbla poängintjäning mellan mars-maj (Asien & Nordamerika) ifall man registrerade sig den 4/12 (tror det var lucka 4 i julkalendern)
Cool! Det var #1 jag funderade på. Behövde man anmäla sig till denna? Någon som vet var det finns info?

Edit :
Den som söker, han finner...

Last edited:
Go for Diamond?
Funderar på det! :confused:

Hittat förslag för long-weekend i USA för ca 16k som ska ta mig över till Diamond. Känner mig osäker ifall jag behöver Diamond men att förlänga utgångsdatum på de kommande 1M poäng känns bra. Dessutom få tillbaka 50-80k Bonuspoäng tack vare 2x-kampanjen känns inte dåligt.

Tankar från folket? :)

Hittat förslag för long-weekend i USA för ca 16k som ska ta mig över till Diamond. Känner mig osäker ifall jag behöver Diamond men att förlänga utgångsdatum på de kommande 1M poäng känns bra. Dessutom få tillbaka 50-80k Bonuspoäng tack vare 2x-kampanjen känns inte dåligt.

En long-weekend i USA är aldrig fel. Rent oberoende av resten. 16k i business utgår jag ifrån? Go for it!

En long-weekend i USA är aldrig fel. Rent oberoende av resten. 16k i business utgår jag ifrån? Go for it!
Beroende på destination (Den jag såg var Business&Plus), men billigast T/R business är på ca 17,5k men dom destinationerna ger inte helt tillräckligt med poäng.

Några alternativ är kanske slå till på Tokyo/Bangkok + billigare stad i USA (men båda i kombination av Go/Plus). BKK-alternativet hamnar runt 17k men HND hamnar runt 22k. (Alternativen för att få tillräckligt med poäng för EBD). Fördel med BKK/HND är att dessa skulle kunna bli ~7 dagarsresa

Häng med till SFO 1-4:e maj, 13tsek i Plus Pro ger drygt 30`000 nivå-poäng (tack vare *2 kampanjen) och knappt 50`000 bonuspoäng. Räknar med att ta 1 semesterdag den 4:e ;)

Häng med till SFO 1-4:e maj, 13tsek i Plus Pro ger drygt 30`000 nivå-poäng (tack vare *2 kampanjen) och knappt 50`000 bonuspoäng. Räknar med att ta 1 semesterdag den 4:e ;)
Tittat på SFO en del, men Plus Smart för 7000 känns mycket bättre! Har inga problem med att låsa in datumen, men tänkte att jag eventuellt kan bidda med mellanskillnaden för business!

Kom på en till fråga, ger upgrades också dubbla poäng? :p

Tittat på SFO en del, men Plus Smart för 7000 känns mycket bättre! Har inga problem med att låsa in datumen, men tänkte att jag eventuellt kan bidda med mellanskillnaden för business!

Kom på en till fråga, ger upgrades också dubbla poäng? :p
Tänk på att du "bara" får 1500p vid betald uppgradering från plus till business. Var ett tag sen de ändrade det, vilket jag själv bittert fick erfara då det begav sig.

Osäker på om det ger 2x, men det "borde" det väl göra. You never know...

"hur" förlängs poängen? Dvs om man blir diamond i år (intjäningsperiod jan-dec), blir poängen då +1år? (om man inte återkvalificerar sig)

Toppen