Senaste nytt

SAS tar över Blue1s kommersiella verksamhet

Albin

Medlem
Lånar tråden lite och meddelar att ett par av linjerna kommer att läggas ned.
Någon som vet om det endast var säsongslinjer?

CPH-VAA-CPH läggs ned 31 mars.
CPH-OUL-CPH läggs ned 7 januari.
CPH-TMP-CPH läggs ned 4 februari.
ARN-POR-ARN läggs ned 4 februari.
CPH-LPP-CPH läggs ned 3 december.
VAA-KTT-VAA linjen startar ej.
 
Märkte att ARN-HEL och CPH-HEL under våren ska SK själv ta över igen en del avgångar och det är inte bara KF som flyger avgångar. Antar att detta är ett steg framåt att skapa ett nordisk SAS. :)
 

twiggs

Medlem
Märkte att ARN-HEL och CPH-HEL under våren ska SK själv ta över igen en del avgångar och det är inte bara KF som flyger avgångar. Antar att detta är ett steg framåt att skapa ett nordisk SAS. :)

Nu har jag letat mig fördärvad, men kan fortfarande bara hitta den dagliga flight som avgått CPH tidig morgon. Kan du vara lite mer precis tror du? :)
 
Nu har jag letat mig fördärvad, men kan fortfarande bara hitta den dagliga flight som avgått CPH tidig morgon. Kan du vara lite mer precis tror du? :)

Det finns t.ex. från CPH avgång som opereras med en CRJ900. Jag visste inte att att SK haft kvar någon avgång på egen regi istället att använda bara KF på CPH-HEL, ARN-HEL, OSL-HEL route.
 
Last edited:

twiggs

Medlem
Det finns t.ex. från CPH avgång som opereras med en CRJ900. Jag visste inte att att SK haft kvar någon avgång på egen regi istället att använda bara KF på CPH-HEL, ARN-HEL, OSL-HEL route.

Den avgången har gått hela tiden under SAS "uppehåll" från HEL och anledningen är att Blue1 inte skulle behöva ha flygplan och crew övernattandes i CPH + att behovet ofta är väldigt litet åt ena hållet (från CPH) vilket är anledningen till att avgången ofta trafikerats med CRJ-200 från Cimber.
 
Toppen