Märkte att ARN-HEL och CPH-HEL under våren ska SK själv ta över igen en del avgångar och det är inte bara KF som flyger avgångar. Antar att detta är ett steg framåt att skapa ett nordisk SAS.
Märkte att ARN-HEL och CPH-HEL under våren ska SK själv ta över igen en del avgångar och det är inte bara KF som flyger avgångar. Antar att detta är ett steg framåt att skapa ett nordisk SAS.
Det finns t.ex. från CPH avgång som opereras med en CRJ900. Jag visste inte att att SK haft kvar någon avgång på egen regi istället att använda bara KF på CPH-HEL, ARN-HEL, OSL-HEL route.
Det finns t.ex. från CPH avgång som opereras med en CRJ900. Jag visste inte att att SK haft kvar någon avgång på egen regi istället att använda bara KF på CPH-HEL, ARN-HEL, OSL-HEL route.
Den avgången har gått hela tiden under SAS "uppehåll" från HEL och anledningen är att Blue1 inte skulle behöva ha flygplan och crew övernattandes i CPH + att behovet ofta är väldigt litet åt ena hållet (från CPH) vilket är anledningen till att avgången ofta trafikerats med CRJ-200 från Cimber.