C
Cristoffer Cedergren
Guest
När jag ringde idag fick jag en helt annan känsla än förr. Hon jag pratade med hade betydligt mer brittisk brytning. Glömde fråga vart hon satt nånstan. Helt ok service med en avbokning.
Sykes har haft svensk personal på Cypern, Larnaca, i flera år. Det är oftast personal från Sveg som åker dit för att ha lite "semester" och "skoj" några månader.jonten skrev:Kör Sykes på Cypern med svensk personal? Eller får vi engelska med annat uttal nu?Klicka för att utvidga...
Steg för steg slutade ju Tallinn med för drygt ett år sedan också, om man inte bokar First.Kimmen00 skrev:Lite bitter blev jag nu.. hamnade hos svensk vanlig kundservice när jag ringde Tallin."Tallin är stängt vi har tagit över"..Det var precis lika dåligt som det brukar vara hos SAS "vanlig kundservice".. kunde inte söka steg för steg ("det får vi inte"), kunde inte blanda klasser (tex C över pölen och economy i USA) för det kunde han inte se och då gick det ej (för de fick ju inte söka steg för steg).. Vimsig, snurrig, osäker när jag stod på mig. Kändes som snubben var helt grön och inte visste något om ens om basala resesökningar.Skulle prata med "chefen", bortkopplad länge, kom tillbaka o meckade lite till men fick inte till något.Han hittade i princip ingenting som jag fick upp på united/awardfares. Självfallet så vet vi ju alla att det inte stämmer till 100%, men nu stämde det typ till 0%. Kändes rätt ruttet.Ska det vara så varje gång så är det verkligen slut med roliga routings o resor..Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Steg för steg slutade ju Tallinn med för drygt ett år sedan också, om man inte bokar First.Det ska ju inte vara några problem att boka med blandade klasser dock.Klicka för att utvidga...
Dock inget man har kunnat räkna med. Har flertalet gånger råkat ut för agenter som bara sökt arn-iad och inget mer. Hittar de då inget har det inte gått att boka.Kimmen00 skrev:Blir ju ofta faktiskt defacto steg-för-steg när man blandar klasser.. dvs de måste först söka arn-ewr och sen ewr-iad tex för att hitta eco-biljetterna (iaf har flera agenter gjort på detta sättet)..Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Dock inget man har kunnat räkna med. Har flertalet gånger råkat ut för agenter som bara sökt arn-iad och inget mer. Hittar de då inget har det inte gått att boka.Klicka för att utvidga...
Kimmen00 skrev:Gör man så funkar ju inte mixed class-sökningar? Eller?Nu löste det sig denna gång, en agent med koll som meckade till allt utan problem.Klicka för att utvidga...
Tonton skrev:Mixed class är nyckeln till allt. Bokar man mixed class så har jag alltid lyckats få igenom steg för steg.Således flyger jag gärna SAS GO på mitt förstaben av principskälKlicka för att utvidga...
Kimmen00 skrev:Lite bitter blev jag nu.. hamnade hos svensk vanlig kundservice när jag ringde Tallin."Tallin är stängt vi har tagit över"..Det var precis lika dåligt som det brukar vara hos SAS "vanlig kundservice".. kunde inte söka steg för steg ("det får vi inte"), kunde inte blanda klasser (tex C över pölen och economy i USA) för det kunde han inte se och då gick det ej (för de fick ju inte söka steg för steg).. Vimsig, snurrig, osäker när jag stod på mig. Kändes som snubben var helt grön och inte visste något om ens om basala resesökningar.Skulle prata med "chefen", bortkopplad länge, kom tillbaka o meckade lite till men fick inte till något.Han hittade i princip ingenting som jag fick upp på united/awardfares. Självfallet så vet vi ju alla att det inte stämmer till 100%, men nu stämde det typ till 0%. Kändes rätt ruttet.Ska det vara så varje gång så är det verkligen slut med roliga routings o resor..Klicka för att utvidga...
Kimmen00 skrev:svensk agent som verkade ha bättre kollKlicka för att utvidga...
aikelo skrev:Trevlig kille som lät mig ange flightnummer som han kunde bekräfta och sen bokaKlicka för att utvidga...
Missade det helt då jag blev överraskad av att jag fick prata med en svensktalande.Mr Basic skrev:Namn (typ ”Christina i Tallinn”)?Klicka för att utvidga...
Mejla din story till Guld/Diamondsupporten.Samosaguas skrev:Ringde för en 2-4-1-bokning idag. Fick prata med en tjej som först sa att det inte är möjligt att boka för 1 person. Efter en lång väntan kom hon tillbaka och kunde påbörja bokningen. Kändes som det typ var hennes första bokning. Efter en stund bröts samtalet. Ringde tillbaka och fick prata med en kille som sa att han lyckats få tag på den andra agenten och att hon skulle ringa upp. Nu 3 timmar senare har ingen hört av sig. Under all kritikRingde tillbaka ytterligare en gång. Nu fick jag svaret att det inte fanns någon påbörjad bokning och i te längre någon tillgänglighet. Ridå...Klicka för att utvidga...
Sagt och gjort...Cristoffer Cedergren skrev:Mejla din story till Guld/Diamondsupporten.Klicka för att utvidga...
Liknande upplevelse idag vid en ombokning. Med lite guidning i att söka flight för flight fick vi ihop rutten.El0 skrev:Pratade med 2 olika igår, en kille och en tjej.Fick också söka leg per leg, inga problem alls. Att ställa ut biljetten sen var dock problematiskt; "vi skickar den till eurobonusavdelningen för beräkning av skatter och återkommer".18h senare har jag inte hört ett ord, på någon av de två biljetterna.Klicka för att utvidga...