Igår var jag i kontakt med SAS och "Nya Tallinn" flera gånger.
Första samtalet trodde jag att det var ett radioprogram typ
Hassan jag hamnade i
Jag har flygnummer på de flygningar jag skall boka och säger att det är mellan CDG till TPE och det gäller 2 platser, agenten frågar vilken tid flyget skall avgå, jag svara 11,20 från CDG, han frågor hur lång tid flygningen skall ta, jag svar att runt 11 timmar, han frågar när flyget skall vara framme, runt klockan 7 svarar jag, han hittar inget flyg säger han!
Ny fråga skal jag starta flygningen från CDG, nej jag skall starta från ARN, då knappar han på tangentbordet och säger jag har hittat en direkt maskin! från Arlanda till Taipei med Turkish Airlines säger han, jag frågar en direkt maskin, ja säger agenten, jag säger hallå, hallå, jäv...nu förlorade jag kontakten och lägger på.
Gör som jag har lärt mig här på BC, ringer upp igen och får tala med en ny agent, han bekräftar att det finns 2 biljetter i C klass på den maskin som jag vill åka med, knappar in och säger helt plötsligt "nu brakade systemen ner" oj,oj svarar jag, måste starta systemet om säger agenten och de fungerar snabbt och proceduren startar om och då hittar han bara en plats på avgången, jag uppmanas att återkomma om en timme.
Efter en timme återkommer jag och får träffa dagens 3:e agent han hittar bara en avgång, jag uppmanas att ringa igen om 3 timmar!
Ringer igen och dagens 4:e agent som jag har talat med vid något annat tillfälle säger att det kan ta mellan 3 och 25 timmar innan platsen kommer upp igen, men ring strax före klockan 17 idag så får vi se, klockan 17 ringer jag och får tala med dagens 5:e agent men det finns bara en plats uppmanas att ringa imorgon (idag) klockan 09 så får vi se vad som har hänt.
Har aldrig väntat mer än 20-30 sekunder innan någon har svarat på samtalet.
Nu är det 40 minuter innan de öppnar, så får vi se vad som händer.