Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Mr Basic

Medlem
Behövde boka om en resa och hittade platser genom sökverktyget. Agenten säger att platserna inte finns. Jag säger att det gör dom visst, efter några knapptryckningar hittar han dem. Säger att han ska skicka till "Eurobonusavdelningen" och dom hör av sig. Min känsla är att han inte kommer göra ett skit och jag kommer behöva ringa igen. Vad är er erfarenhet av detta? Brukar det lösas och dom återkommer eller säger agenterna detta på grund av okunnighet och dom bara vill att samtalet ska ta slut?
Jag brukar vara starkt kritisk till agenterna men detta har de iaf gjort varje gång de sagt sig göra det. Tom blivit uppringd :eek: när det visade sig att en ändring ej gick att genomföra pga married segments. Har ibland tagit över ett dygn att få biljetterna bekräftade.
 

Xpressen

Medlem
Nu vet jag ju inte hur de har uttryckt sig, men har de bokat, tagit betalt, och sedan sagt att de skickat över till EB-avdelningen för biljettering, är min erfarenhet att det brukar fungera. Tidigare brukade de kunna göra allt i ett svep, men nun är det ofta omständligare. Dock brukar det fungera.

I detta fall gjorde han absolut ingenting. Han sa att allt skulle till Eurobonusavdelningen för uträkning av skatter osv sen skulle dom kontakta mig när det va klart.
 

Xpressen

Medlem
Nu vet jag ju inte hur de har uttryckt sig, men har de bokat, tagit betalt, och sedan sagt att de skickat över till EB-avdelningen för biljettering, är min erfarenhet att det brukar fungera. Tidigare brukade de kunna göra allt i ett svep, men nun är det ofta omständligare. Dock brukar det fungera.

Jag brukar vara starkt kritisk till agenterna men detta har de iaf gjort varje gång de sagt sig göra det. Tom blivit uppringd :eek: när det visade sig att en ändring ej gick att genomföra pga married segments. Har ibland tagit över ett dygn att få biljetterna bekräftade.

Det är så det görs, bokningen skapas men biljetteras inte direkt, den delen sköter andra avdelningen.

Fick nya biljetter på mailen, dock inget samtal eller annan form av bekräftelse. Men nya biljetter på mailen, bokningen är ändrad i appen och jag har valt nya sittplatser så det verkar ju vara såhär det fungerar nu.
 

Johanna

Medlem
Fick nya biljetter på mailen, dock inget samtal eller annan form av bekräftelse. Men nya biljetter på mailen, bokningen är ändrad i appen och jag har valt nya sittplatser så det verkar ju vara såhär det fungerar nu.
Jag ringde idag och ändrade ett ben. Han var tydlig med att biljetteringen skulle ta några dagar. Jag tyckte det var lång tid och då sa han att de nog ing hinner med det under dagen. Det var mer rimligt.
 
Prata precis med en på "Nya Tallin"
Sjukt trevlig kille, vi prata lite allmänt mellan sakerna han knappade. Dom har sjukt mycket ända sen jul att göra med bokningar.
Men han löste alla 2 bokningar utan problem.
Hittills så har jag ca 90% på att få en bra agent :)
Dom arbetar även hemma i dagsläget. Så det kan ju även medföra vissa problem om man inte kan rådfråga kollegor på plats snabbt.
 
Hittills så har jag ca 90% på att få en bra agent :)

Jag får en känsla av att, sedan onlinebokningen öppnade, så har de tagit bort den tidigare förstärkningen med "amatörer" som inte kunde eller ville just någonting alls. Så de som är kvar håller en klart högre nivå. Alla är inte stjärnor, det var de inte före Corona heller, men i genomsnitt...
 
Jag får en känsla av att, sedan onlinebokningen öppnade, så har de tagit bort den tidigare förstärkningen med "amatörer" som inte kunde eller ville just någonting alls. Så de som är kvar håller en klart högre nivå. Alla är inte stjärnor, det var de inte före Corona heller, men i genomsnitt...
Alla var ju inte "Kristina" på Tallin tiden heller.
Så börjar nog bli mer som förut bara att nu kan man snacka svenska :D
 

Mr Basic

Medlem
Jag får en känsla av att, sedan onlinebokningen öppnade, så har de tagit bort den tidigare förstärkningen med "amatörer" som inte kunde eller ville just någonting alls. Så de som är kvar håller en klart högre nivå. Alla är inte stjärnor, det var de inte före Corona heller, men i genomsnitt...
Hoppas du har rätt, framtiden får utvisa…:rolleyes:
 

Rebel

Medlem
Alla var ju inte "Kristina" på Tallin tiden heller.
Så börjar nog bli mer som förut bara att nu kan man snacka svenska :D
Vi ska nog inte rop hej än.
Jag ringde in för att ändra en bokning innan jul, så var den ”lås” så den gick inte att ändra.
När jag påpeka att voucher inte hade gått it och tja lite då kunde han titta på det.
Det är flera kvar som inte har så mycket lust att jobba, där på kundtjänst hos sas

Jag hoppas det blir bättre, för sämre kan det inte bli :rolleyes:
 
Toppen