Har en bokning som var från början ARN-AMS-IAH-MSY-EWR-ZRH-ARN det finns en annan BC medlem som har samma bokning
Självklart har vi fått många ändringar på MSY-EWR men detta har oftast bara varit några minuter hit och dit, en ändring var dock på en timme
AMS-IAH Har ändrats till AMS-EWR-IAH med ca 3 timmars senare ankomst
I veckan kom att SAS har ändrat ARN-AMS tidigarelagd avgång med ca 1,5 timme ( detta är dagen före vår avgång AMS-EWR-IAH)
Med tanke på läget i USA tror jag att vi inte kommer in i USA, resan skall åkas i början av oktober.
Ringde idag och skulle avboka, agenten sa du kommer att få tillbaka dina poäng men vi behåller 450 kr eftersom ändringen är mindre än 3 timmar, (Jag hade inte en aning om 3 timmarsregeln) du är inte berättiga att ändra och att få tillbaka 450 kr
Jag påpekade om ändringen AMS-IAH, agenten sa att det var mer än 15 dagar sedan jag hade fått ändringen det kunde jag inte begära nu, jag fick informationen för 3,5 veckor sedan
Jag förstår att det finns regler och jag känner till 15 dagars regalen ibland är den 10 dagar och har väl även varit 5 dagar
Jag kommer inte att sitta utanför ICA och tigga om jag inte får tillbaka de 450 kr, men attityden ha sa det på retar mig så mycket, undrar om han vet vem som ser till att han har ett jobb och får lönen.
Sedan frågade jag om en London resa jag har, undrade om man kunde få en voucher om jag avbokade den, jo det skulle jag få, bad honom att avboka resan, då svarar han det kan du göra på hemsidan, frågade återigen om han inte kunde göra det ( jag var lite förbannad över hans ovilja) gå in på hemsidan sa han så gör en robot det åt dig!
Avslutade samtalet med att jag var besviken över den service jag fick och de finns ju fler bolag att flyga med, fick till svar ”valet är ju ditt”
Jag skiter i 450 kr, men det som gör mig upprörd är hur han behandlarn kunderna och speciellt i dessa tider