Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Fredde18

Medlem
Efter ganska kort väntetid kom jag fram och redan när 5 sekunder gått av samtalet insåg jag att, yes! detta blir ett bra samtal. Bara att höra personens tonfall vid presentationen gav mig den känslan. Det stämde också! Utan knussel bokade han om vår resa nu på kommande höstlov till påsk 2022, trots att ena vouchern gick ut i februari. (Ombokning ska ju bara funka på resor fram till 31/8..). Jag angav mina flighter jag ville ha, han knappade och så var det klart! Efter några timmar plingade det till i SAS-appen och resan fanns där.

Självklart högsta betyg på personen i efterföljande kundservice-undersökningssamtal! Som i tjuren-Ferdinand ville jag lägga till -"Honom ska vi ha!"
 

Matore

Medlem
Några intressanta saker du kan föra vidare till oss? :)
Ja men absolut :) Tror dock inte det är några större nyheter för de insatta här. Mest att han gärna ville förklara och det gav mig mycket kring hur han söker och framförallt hittar platser. Han sa så här bland annat:
- när agenten söker award slentrian så är det en försinställd sökning som plockar bara vissa klassar (I, O etc) och sträcka efter en viss algoritm (jag gissar typ som Star A bokningen online när den funkade). Som bekant kommer allt inte upp då.
- agenten kan sedan söka bara vissa klasser, alltså skriva själva bokstaven för bokningsklassen och det kan ge fler träffar när det görs på ett visst segment.
- agenten kan också "tvinga" (som han kallade det) ner ett flyg på en viss connecting airport för att få upp fler platser. Ex; han fick inte upp nån träff på ARN-CPT när jag bad honom söka. Men jag hade kollat United att det fanns en trixig rutt via MUC och LIS. Han tvingade då rutten via dessa två och fick då en bokningsbar routing.

Han hittade också något som han tyckte såg "intressant" ut. Platser i systemet som dök upp som blanka på nåt sätt- utan klass när han sökte award. Hans förklaring var att stolarna fanns men att de antagligen inte gick att boka. Han attitityd var då: "spännande, det här vill jag testa och se om vi kan sno på nåt sätt, jag fixar lite, frågan EB-supporten och återkommer till dig. Tror inte det går men jag vill testa systemet här".

Som sagt - guldstjärna till den här killen och det sa jag också till honom samtidigt som jag förklarade att alla hans kollegor inte är lika... hmmm... engagerade.. :) Han förstod inte riktigt - "det här är ju vårt jobb. Han älskar sitt jobb och jag ska skriva till SAS och berömma honom.
 

LPC123

Medlem
Jag har idag haft ett spännande samtal med en agent. sökte resa till USA och gav lite olika datum som han kunde söka på. Han hittade ett par som han kallade det bra lösningar med BA och AF men han viste inte vilka flygbolag det var så han skulle kolla om dessa gick att boka med EB poäng!! jag förklarade att nja det kan du nog strunta i att kolla. Vidare så viste han inte vad flygplatskoderna var i LA och San Francisco heller. Mycket trevlig kille men totalt utan koll. Det blev inget bokat denna gången efter 40min i kö men vi hoppas på bättre tur nästa gång.
Bokar dessa agenter för andra bolag också och inte bara SAS?
 

Kimmen00

Medlem
Jag har idag haft ett spännande samtal med en agent. sökte resa till USA och gav lite olika datum som han kunde söka på. Han hittade ett par som han kallade det bra lösningar med BA och AF men han viste inte vilka flygbolag det var så han skulle kolla om dessa gick att boka med EB poäng!! jag förklarade att nja det kan du nog strunta i att kolla. Vidare så viste han inte vad flygplatskoderna var i LA och San Francisco heller. Mycket trevlig kille men totalt utan koll. Det blev inget bokat denna gången efter 40min i kö men vi hoppas på bättre tur nästa gång.
Bokar dessa agenter för andra bolag också och inte bara SAS?

Ny utan koll kanske?
 

Linmet

Medlem
Jag har idag haft ett spännande samtal med en agent. sökte resa till USA och gav lite olika datum som han kunde söka på. Han hittade ett par som han kallade det bra lösningar med BA och AF men han viste inte vilka flygbolag det var så han skulle kolla om dessa gick att boka med EB poäng!! jag förklarade att nja det kan du nog strunta i att kolla. Vidare så viste han inte vad flygplatskoderna var i LA och San Francisco heller. Mycket trevlig kille men totalt utan koll. Det blev inget bokat denna gången efter 40min i kö men vi hoppas på bättre tur nästa gång.
Bokar dessa agenter för andra bolag också och inte bara SAS?

Försöker lägger till bokningar i en flygning jag och hade en liknande upplevelse... fick förklara både det ena och det andra. Exempelvis Turkish ingår i star alliance och att om ett flyg går 2:30 på natten från Istanbul bör han söka flygen dit dagen innan...

Tyvärr lyckades vi inte få till något. Har problem med tillgängliheten hos Lufthansa. Air Canada och United visar 9 platser (via awardfares) men SAS ser inget. Vi pratar slutet juni / början juli 2022. Visst släpper lufthansa på 360 även till SAS?

Han verkade ny men pratade om att det verkar som om att tilldelningen sker olika inom Star Alliance på bonusplatser (vilket den gör).

Han försökte sitt bästa och var hjälpsam iaf...
 

Linmet

Medlem
40 min i kö. Kommer fram till en märkbart irriterad/kort kille som när jag nämner bokningsreferensen svarar "Detta är alltså en resa nästa år".
Jag svarar ja och att jag skulle vilja han kollar på två datum jag ser tillgänglighet på. Under 5 sekunder (inget knappande) svarar han att det finns ingen tillgänglighet. Jag undrar vänligt om han är säker och ger han ett datum till. På två sekunder svarar han att han ser endast en biljett. Märkbart irriterad över att jag är så oförskämd att ringa så långt i förväg.

Helt övertygad om att han inte gjorde en enda sökning. Han sa även att biljetter så långt fram som 11e juli inte är släppa med Turkish Airlines än. Vilket är helt felaktigt påpekade jag då jag redan har en sådan flygning i min bokning (!).

Sämsta bemötandet jag fått av SAS-supporten någonsin tyvärr. HUACA
 
Toppen