Senaste nytt

SAS stoppar alla awardbokningar med Star Alliance

Enligt Utrikesdepartementet ska du avboka. Awards går att avboka på SAS webbsida, behöver inte ringa.
Oklart vad du menar.
Frågan är:
Jag har en resa till bangkok 24/3. Vill inte åka (just nu), om det ens går med tanke på stängda gränser osv, men vill kanske inte heller boka av utan flytta fram resan till låt säga juli.

Går detta idag att göra? En ändring är ju i princip avbokning-> nybokning

Snarare är det så som @EBD_Hakan skriver, en besparing i kostnad just nu.
Jag förstår inte detta.

I andra trådar beskrivs att kostnaden för SAS uppstår först när awardresan sker. Detta eftersom konsekvensen vid en konkurs skulle vara att innestående biljetter utställda av SAS då blir ogiltiga.

Då vore det ju tvärtom kortsiktigt bra för SAS att bli av med en poängskuld i bokföringen.

Jag förstår inte detta.

I andra trådar beskrivs att kostnaden för SAS uppstår först när awardresan sker. Detta eftersom konsekvensen vid en konkurs skulle vara att innestående biljetter utställda av SAS då blir ogiltiga.

Då vore det ju tvärtom kortsiktigt bra för SAS att bli av med en poängskuld i bokföringen.
Tror det handlar om att bokningssystemen inte kan hantera detta just nu. Det är ju redan rapporter om att det tar 2-3 dagar bara att avboka befintliga biljetter pga alla inställda flighter.
Det står ju även att begränsningen är tillfällig.

• Gilla
Reactions: ekf
Toppen