Senaste nytt

SAS startar ny linje till Seoul 12 september 2025!

Kommer man ha tillgång till SilverKris Lounge som EBG när man reser med SAS? Det står olika beroende på vart jag tittar på SAS hemsida.

Kommer man ha tillgång till SilverKris Lounge som EBG när man reser med SAS? Det står olika beroende på vart jag tittar på SAS hemsida.

Den inkluderade:
SilverKris Lounge

Terminal 1

Located on departure Level 4

Det jobbiga är att majoriteten av SkyTeam & Star Alliance är på varsin terminal.
Skyteam på 2 och Star Alliance på 1. Osäker på hur det kommer ändras när Asiana tas helt in i Korean.

Just det, om du väljer att åka över till Terminal 1, så kan jag rekommendera att köpa hotteok (Typ sockerpannkaka) där ifall du inte lyckas prova på i Seoul.

Den inkluderade:
SilverKris Lounge

Terminal 1

Located on departure Level 4

Det jobbiga är att majoriteten av SkyTeam & Star Alliance är på varsin terminal.
Skyteam på 2 och Star Alliance på 1. Osäker på hur det kommer ändras när Asiana tas helt in i Korean.

Just det, om du väljer att åka över till Terminal 1, så kan jag rekommendera att köpa hotteok (Typ sockerpannkaka) där ifall du inte lyckas prova på i Seoul.
Det som förvirrar mig är att det under ”Membership levels” står att man måste flyga med SQ för att få tillgång till den. Men det kanske är för att den sektionen handlar om just SQ nu när jag tänker efter.
IMG_6353.jpeg

Ska dit om några månader så får se om vi tycker det är värt att åka över då.

Tack för tipset! Ska ha det i åtanke :)

Toppen