Gissar likt BKK där man körde nattflyg år båda hållen under senaste vintern. Dvs middag efter start och frukost innan landning. Om vi pratar business alltså.Jag är nyfiken på serviceupplägget, när det är nattflyg åt bägge hållen.
Gissar likt BKK där man körde nattflyg år båda hållen under senaste vintern. Dvs middag efter start och frukost innan landning. Om vi pratar business alltså.Jag är nyfiken på serviceupplägget, när det är nattflyg åt bägge hållen.
Vi är alla olika.Jag vet ärligt talat inte hur sugen man är på SAS stora tvåtimmars-middag
På BKK-linjen serverade de iaf på bricka och serveringen gick klart snabbare än när jag åkt t.ex. dagflyg västerut. Gissar att det blir något liknande här.Jag vet ärligt talat inte hur sugen man är på SAS stora tvåtimmars-middag när flyget lyfter 23:20 från CPH (06:20 Seoul-tid).
På BKK-linjen serverade de iaf på bricka och serveringen gick klart snabbare än när jag åkt t.ex. dagflyg västerut. Gissar att det blir något liknande här.
Tror att bolag jag åkt med på lvällsavgångar mot Asien kör det konceptet så för mig känns det rätt standard. Eller finns det andra bolag med lvällsavgångar som kör annat koncept?
Även Turkish och Austrian har gjort så när vi flög hem från Mauritius.SAS har ju av och till experimenterat med snabb servering på bricka på de korta linjerna från USA som bara tar typ 7 timmar, men då handlar det om att maximera sovtiden och sedan servera lätt frukost inför landning på morgonen. Till Seoul har man schemalagt 12-13 timmar, och man kan väl inte riktigt servera frukost inför landning klockan 1900 lokal tid (1300 dansk tid)?
Jag har åkt med bolag som kör lätt servering på förstaserveringen och mer omfattande måltid före landning när det har varit sent nattflyg, men det har nog bara varit asiatiska bolag när jag tänker efter.
Ja när jag tänker efter kan jag nog också ha varit med om det med något bolag. Håller med om att det känns rimligare med tanke på ankomsttiden, även på BKK-linjen kändes det lite skumt med frukost strax före landning (16-17 lokal tid) men å andra sidan var jag ändå nyvaken.SAS har ju av och till experimenterat med snabb servering på bricka på de korta linjerna från USA som bara tar typ 7 timmar, men då handlar det om att maximera sovtiden och sedan servera lätt frukost inför landning på morgonen. Till Seoul har man schemalagt 12-13 timmar, och man kan väl inte riktigt servera frukost inför landning klockan 1900 lokal tid (1300 dansk tid)?
Jag har åkt med bolag som kör lätt servering på förstaserveringen och mer omfattande måltid före landning när det har varit sent nattflyg, men det har nog bara varit asiatiska bolag när jag tänker efter.