Senaste nytt

SAS startar Arlanda-Beirut

För Arlandas del är linjen i sig ingen nyhet. Germania har flugit sträckan. Dock var det redeye i åtminstone en riktning när jag kollade Germania, och kanske inriktat på annan målgrupp - då jag aldrig riktigt såg någon marknadsföring från dem.

Rutten är uppladdad och bokningsbar. Tiderna varierar något men i regel är det avgång runt 14-15 från ARN och följaktligen ankomst igen ARN mitt i natten. Onsdagar och söndagar. Inte dumt för en längre fyra-fem dagar i Beirut men klurigare om man inte är bosatt i Stockholm med hemkomst så pass sent att det är hotell som gäller.

Oj, alldeles utmärkt avgångstid från Arlanda för min del! Synd att de slutar flyga när bästa säsongen precis börjat dock..
Får väl åka dit från ARN och hem till CPH i september kanske.

Generellt är Mellanöstern oavsett land ofta hopplöst med mycket avgångar och ankomster mitt i natten, som jag förstår det beroende på att "vanliga" europeiska bolag passar på att köra till/från mer flygtidsliberala Mellanöstern med sin shorthaul-plan de timmar som de ändå inte kan utnyttjas för inomeuropeiska destinationer.

Rutten är uppladdad och bokningsbar. Tiderna varierar något men i regel är det avgång runt 14-15 från ARN och följaktligen ankomst igen ARN mitt i natten. Onsdagar och söndagar. Inte dumt för en längre fyra-fem dagar i Beirut men klurigare om man inte är bosatt i Stockholm med hemkomst så pass sent att det är hotell som gäller.
Är flyget ner i september (onsdag 4 sep) redan slutsålt..?

Från SAS Facebook sida. En till, lite annorlunda destination. Kanske SAS satsar på just nya destinationer ? Kul!

Källa: SAS Facebook sida

Attachments

• 03DF9179-94EC-4E08-8DCC-E75BABC3D5C2.png
    03DF9179-94EC-4E08-8DCC-E75BABC3D5C2.png
    222,3 KB · Visningar: 226
Från SAS Facebook sida. En till, lite annorlunda destination. Kanske SAS satsar på just nya destinationer ? Kul!

Källa: SAS Facebook sida

Alltid trevligt med nya destinationer. Tyvärr så tycker jag i alla fall att Szczecin är en väldigt tråkig industri stad. Skulle kunna nämna väldigt många trevligare polska orter å semestra i om det är det man är ute efter:)

@Elias Håller helt med dig. Jag vet inte varför de valde just denna destination ? Aldrig funnits som ”kommande” heller. Tycker det vore kul med Belgrad t.ex då bara lågprisbolagen flyger dit, samt Lufthansa via Frankfurt. Det är en stad som hade varit intressant. Eller en massa andra. Det jag går och väntar på är hur de inhyrda A321 kommer flyga (troligen GOT-EWR m.fl) samt A350 med förhoppning Canada, fler USA städer (Dallas ?) samt Seoul etcFinns så många så svårt att välja en.

@Elias Håller helt med dig. Jag vet inte varför de valde just denna destination ? Aldrig funnits som ”kommande” heller. Tycker det vore kul med Belgrad t.ex då bara lågprisbolagen flyger dit, samt Lufthansa via Frankfurt. Det är en stad som hade varit intressant. Eller en massa andra. Det jag går och väntar på är hur de inhyrda A321 kommer flyga (troligen GOT-EWR m.fl) samt A350 med förhoppning Canada, fler USA städer (Dallas ?) samt Seoul etcFinns så många så svårt att välja en.
Air Serbia och Turkish flyger ju på Belgrad :rolleyes:

@Abbs Tack! Visste ej Turkish flyger. Min hemflygplats är Åre/Östersund så då borde det gå att flyga SAS till Stockholm och sen Turkish till Belgrad eftersom de är med i Star Alliance, bagage följer med till slutdestination

@Abbs Tack! Visste ej Turkish flyger. Min hemflygplats är Åre/Östersund så då borde det gå att flyga SAS till Stockholm och sen Turkish till Belgrad eftersom de är med i Star Alliance, bagage följer med till slutdestination

Incheckat bagage hela vägen beror inte på allianstillhörighet.

Förslag: resor till Belgrad eller öppning av andra linjer kan väl avhandlas i annan tråd. Denna berör ju SAS till Beirut.

Toppen