Senaste nytt

SAS ställer in morgonflygningar mellan Visby och Arlanda

NotRyan

Medlem
När du checkar in i Visby så ber du att få ditt bagage "interline:at" så hanteras det automatiskt på Arlanda. Om inte agenten som checkar in dig kan hantera det, be dem vänligt att lyfta luren och ringa deras interna support. Att "interlina" en väska är lite av en standardprocedur, så länge som du gör en transfer till ett bolag som SAS har interline-avtal med.

Eller gör det i appen när du checkar in! (Om det är SK->SK)

Dock har man ingen absolut rättighet att få bagaget genomcheckat om det är separata bokningar! Men man ska alltid fråga!
 

uprof

Medlem
Nu har de ändrat tidtabellen. Verkar bli ARN-VBY 07:00 och åter 8:15, istället för som tidigare 21:40 åter 06:40 dagen efter.

Ingen katastrof vad det verkar (för mig iaf) även om det blir svårt att vara på plats i Uppsala/Stockholm innan 10.
 
@pswe, @ekf, @Berglund, @henke12
Insåg att jag glömde tacka er i somras för hjälpen! Tack för svaren :) Kan nämnas att det inte var SK-SK transfer (då hade jag inte varit särskilt oroad); utan separata bokningar, separata allianser.

EDIT: Resultatet blev att det inte gick att checka bagaget vidare till nästa flight (check-through/interline), men anslutningsflyget var duktigt försenat så var ändå en promenad i parken.
 

Tobbe.O

Medlem
Verkar som att sena kvällsflyget och tidiga morgonflyget gör comeback med sommartidtabellen från slutet av mars?! :)

Screenshot_20191106-091603.png
 

Hachans

Medlem
Visby är en av få flygplatser som ökat under året.

Ja men det säger inte så mycket. Du kan ju fortfarande fylla på andra avgångar. Men åker ingen den sena så är det ju en ren förlustaffär. Då har resenärsantalet ökat fastän du knappt har någon som reser på vissa avgångar.
 
Toppen