Senaste nytt

SAS ställer in morgonflygningar mellan Visby och Arlanda

Dök på denna midsommarkaramell från BRA till gotlänningarna.

Midsommarkaramell till gotlänningarna: BRA redo att öka kapaciteten när SAS drar ned
20.6.2019 12:40:20 CEST | Flygbolaget BRA

Flygbolaget BRA meddelar nu att man är beredda att anpassa och öka sin kapacitet om SAS väljer att minska antalet avgångar från Visby. Till skillnad från konkurrenten är alla flygresor med BRA klimatkompenserade, utan extra kostnad för resenärerna.

- Vi är måna om Gotland som destination och Gotlänningarnas tillgänglighet till fastlandet. Visby är den av våra flygplatser som näst efter Bromma har flest destinationer, säger Ulrika Matsgård som är kommersiell chef för BRA.

- Så fort vi fick besked om att SAS funderar på att minska antalet avgångar började vi titta på möjliga lösningar för att eventuellt öka vår kapacitet. Det kan handla om allt från större flygplan till fler avgångar men det är lite för tidigt att säga vad och hur. Allt hänger på hur SAS väljer att gå vidare, fortsätter Ulrika.

Tjuvar tråden - pga det känns som att eftersökt expertis nog återfinns bland de som kommenterat - med följande fråga: checkat bagage VBY-ARN (SK082), går det till bagageband på T4 eller får man det som delivery at aircraft och kan fiska upp på tarmac? Har en mycket kort transfer...

Tjuvar tråden - pga det känns som att eftersökt expertis nog återfinns bland de som kommenterat - med följande fråga: checkat bagage VBY-ARN (SK082), går det till bagageband på T4 eller får man det som delivery at aircraft och kan fiska upp på tarmac? Har en mycket kort transfer...
Transfer som gör att du inte kan checka in det hela vägen?

Check through? Jag tror spontant inte det är möjligt, men jag ska fråga i Visby :) Är det icke-bagageband upphämtning så är det dock inte ett problem.
Menar du incheckat bagage eller handbagage som du lämnar utanför planet?
Är det incheckat bagage så går det väl så långt bagagekvittot säger är destinationen.. Att du skulle få det utanför planet på ARN är osannolikt då det inte räknas som ”sterilt”.
Menar du handbagage som lämnas utanför så tycker jag att det varierar om man får det utanför planet eller i bagagehallen.. Men SAS brukar väl lämna ut det vid planet? Ett bagage av den här typen lär dock inte gå vidare till din vidare destination om du inte fått ett riktigt bagagekvitto och det taggats som ett vanligt incheckat bagage (i checkin eller i gate).

Check through? Jag tror spontant inte det är möjligt, men jag ska fråga i Visby :) Är det icke-bagageband upphämtning så är det dock inte ett problem.
När du checkar in i Visby så ber du att få ditt bagage "interline:at" så hanteras det automatiskt på Arlanda. Om inte agenten som checkar in dig kan hantera det, be dem vänligt att lyfta luren och ringa deras interna support. Att "interlina" en väska är lite av en standardprocedur, så länge som du gör en transfer till ett bolag som SAS har interline-avtal med.

När du checkar in i Visby så ber du att få ditt bagage "interline:at" så hanteras det automatiskt på Arlanda. Om inte agenten som checkar in dig kan hantera det, be dem vänligt att lyfta luren och ringa deras interna support. Att "interlina" en väska är lite av en standardprocedur, så länge som du gör en transfer till ett bolag som SAS har interline-avtal med.
Eller gör det i appen när du checkar in! (Om det är SK->SK)

Toppen