Senaste nytt

SAS ställer in min hemresa från Peking den 16 mars!

Svar från SAS de ombokar bara med SAS flyg! Från hur många städer flyger de från i Asien just nu? Första erbjudandet med air China var ett misstag!

Avslog ett erbjudande med air China, Peking till London sen Arlanda. Godtog en hemresa från Hong Kong 14 mars och vad hände?
Nu vill SAS bara avboka min biljett och sen får jag ta mig hem på eget bevåg. Reser på en amex voucher i business, hur tänker de betala tillbaka det 25 000 poäng och en halv voucher?

Svar från SAS de ombokar bara med SAS flyg! Från hur många städer flyger de från i Asien just nu? Första erbjudandet med air China var ett misstag!

Nu hänger jag inte alls med.

Försöker strukturera upp det lite.

Du har med SAS bokat
Ut: ARN-CPH-HKG
Hem: PEK-CPH-ARN

1. PEK-CPH ställs in och därefter har du tagit kontakt med SAS.
2. SAS erbjuder ombokning till PEK-LHR-ARN - vilket du inte godtar.

Sedan har jag inte riktigt koll. Vem var det som föreslog HKG-CPH-ARN? Hursomhelst kan du inte flyga detta då det häromdagen meddelades att HKG-linjen ställs in från och med imorgon (om jag minns rätt)

Om du bestämt vill resa upp till PEK så skulle jag göra HUACA och och försöka få dem till att boka PEK-LHR-ARN. Det är inte jättemånga alternativ från Mainland China just nu.

Sas bokar om till annat bolag om det inte finns rimlig rutt med Sas egna kärror. Jag blev själv ombokad till Lufthansa i januari då Sas inte vågade flyga till Mellanöstern efter nedskjutningen av ett passagerarplan i Iran.

Toppen