Senaste nytt

SAS ställer in 4000 flighter under maj-aug 2022 (ca 5% av flighterna)

Efter ha följd denna tråd undrar jag om SAS numera får sålt några inrikes travel pass?
Hade sådant när jag reste frekvent inrikes för några år sedan, var en win-win mellan mig och arbetsgivaren, men idag med det jag läst på denna tråd m.fl på forumet undrar jag om någon är är beredd/vågar kosta på någon ett ett-årigt TP?

Efter ha följd denna tråd undrar jag om SAS numera får sålt några inrikes travel pass?
Hade sådant när jag reste frekvent inrikes för några år sedan, var en win-win mellan mig och arbetsgivaren, men idag med det jag läst på denna tråd m.fl på forumet undrar jag om någon är är beredd/vågar kosta på någon ett ett-årigt TP?

Jag hade inte vågat. Känns ju inte jättekul att ha få avgångar att välja på, och att konkurrenterna kanske har ett annat flyg som går på bättre tider medan man själv får sitta och glo för att man är bunden till ett flygbolag. Bättre att boka från gång till gång som det känns nu och vara otrogen mot flygbolagen. Poäng och bonus i all ära, men ibland vill man bara komma dit man ska/hem på snabbaste vis.

Noterar att samtliga flygningar inrikes till/från Luleå med SAS opereras av Xfly med CR Jet 900 från midsommar till mitten av augusti, vilket borde innebära halverad kapacitet på samtliga avgångar på en av de största linjerna inrikes, vilket kommer dra upp priserna.

En hel del förändringar på denna linje på sistone, först SAS Connect på samtliga avgångar från mitten av maj och därefter XFly :).

Flög Arlanda till Luleå med Ryan Air i April för att få pass till familjen i tid (sjukt att det krävdes). Med tanke på prisläget där tror jag den linjen är körd för SAS.

Har resa bokad till Frankfurt om några veckor och ser att flygplanstyp plockats bort i bokningen bara på utresan, kan inte svära på att den funnits där innan. Men kan man se det som en hint att flighten kommer ställas in eller är det helt normalt att den infon saknas så kort inpå? Vid bokningar finns ju alltid flygplanstyp bokat liksom.
Jag har också en flight där flygplanstyp försvann.
Visade sig att man bytt carrier till Air Baltic och A220-300.

/ TT

Toppen