Senaste nytt

SAS ställer in 4000 flighter under maj-aug 2022 (ca 5% av flighterna)

Jannes

Medlem
Fick dock 10 minuter efter jag läste nyheten en notis om ändring på min A320+CRJ flygning i juni. Så inte bara 737 :D
 

plover

Medlem
Hej forumet, bokade precis vanliga turen ARN-NCE, morgonflighten bägge vägar som jag gjort i 20+ år. Två spaningar; i) SAS Go är numera dyrare än Plus förra säsongen, ändå har någon sagt till mig att de inte justerat fullt ut för bränslepriserna, alla kurvor pekar åt fel håll, ser inte samma ökningar hos konkurrenterna men det kanske kommer

ii) Pressmeddelande idag att 4,000+ flights kommer ställas in under sommaren "men ingen fara kunderna blir ombokade på andra flighter". Jättekul. Jag budgeterar tidsmässigt för en ombokning via OSL eller CPH.

Tack till alla SAS:anställda som kämpar på, men den här typen av besked samt kraftigt ökade priser gör ju att även en inbiten SAS-vän börjar snegla på alternativ.
 

LPC123

Medlem
Inställda flyg är tyvärr något som inte bara drabbar SAS denna sommaren. British Airways och Easyjet flaggar för att dom kommer ställa in mellan 5-10% i sommar pga samma orsak som SAS (inte personal att täcka alla flygningar)
Troligen brottas flera av samma problem efter pandemin. Att priserna ökar är ju i sig inget konstigt men tråkigt att SAS verkar dra det ytterligare lite längre än sina konkurrenter.
 

Hachans

Medlem
Hej forumet, bokade precis vanliga turen ARN-NCE, morgonflighten bägge vägar som jag gjort i 20+ år. Två spaningar; i) SAS Go är numera dyrare än Plus förra säsongen, ändå har någon sagt till mig att de inte justerat fullt ut för bränslepriserna, alla kurvor pekar åt fel håll, ser inte samma ökningar hos konkurrenterna men det kanske kommer

ii) Pressmeddelande idag att 4,000+ flights kommer ställas in under sommaren "men ingen fara kunderna blir ombokade på andra flighter". Jättekul. Jag budgeterar tidsmässigt för en ombokning via OSL eller CPH.

Tack till alla SAS:anställda som kämpar på, men den här typen av besked samt kraftigt ökade priser gör ju att även en inbiten SAS-vän börjar snegla på alternativ.

Ja, allt är dyrare efter pandemin. Men man ska också komma ihåg att de passade på med rejäla prishöjningar och sa ”nu är alla våra biljetter ombokningsbara”.

Men även innan krig och höga bränslepriser gick ju sedelpressarna varma så prishöjningar var inte det minsta oväntat.
 
Toppen