Senaste nytt

SAS sommarprogram 2020

Agö

Medlem
Bari och Valencia är spännande tillskott! Sverige blir utan nya sommarlinjer.

SAS summer additions 2020 Sweden

From Stockholm:
Expanded and extended timetable to Beirut, in Lebanon.
The Luxembourg route is becoming a new year-round destination.

SAS summer additions 2020 Denmark

From Copenhagen:
Bari in Italy, Rhodes in Greece, Tivat in Montenegro, Zadar in Croatia.

From Aarhus:
SAS is launching new routes to Alicante in Spain and Chania on Crete in Greece, while also expanding its offering to Malaga and Palma (Majorca) in Spain.

SAS summer additions 2020 Norway

From Oslo:
Valencia in Spain.
The route from Oslo to Kyiv is becoming a new year-round destination.

Bergen:
New route to Bergen from Barcelona.

Haugesund:
New route from Haugesund to Copenhagen.

SAS presents its 2020 summer programme – 5 new destinations and 14 new direct routes – SAS
 

M.K

Medlem
Ytterligare ett steg mot ett Arlanda utan egna SAS-direktlinjer - först internkontintentalt men nu tycks även europalinjerna så sakta börja koncentreras till CPH.

Exakt den utveckling jag förutspått och varnat för i bl a flygskattetråden i lång tid.

Snart borde det äntligen vara dags för nya linjer från Sverige. Matarlinjer till CPH.
 
Last edited:

chazzie

Medlem
Exakt den utveckling jag förutspått och varnat för i bl a flygskattetråden i lång tid.
Snart borde det äntligen vara dags för nya linjer från Sverige. Matarlinjer till CPH.

Vilket ironiskt nog gör att svenskarna måste flyga mer för att komma till sin destination...

Lite OT, som vanligt, men för att hålla sig on-topic så tråkigt att ARN inte får några nya linjer, men kul med några nya (otippade) destinationer trots allt!
 

apknug

Medlem
Jag hoppas verkligen på nya matarlinjer till CPH från Sverige! Jag bor i Umeå tycker att Arlanda är en våldigt tråkigtoch dåligt utvecklad flygplats för transfer resenärer som ska vidare till Europa / världen.
Hade jag som du bott i Umeå hade jag också heller nytt flyg i Copenhagen än på Arlanda när jag ska till Spanien eller dylikt.

Men de antal frekvenser på eventuella matarflyg med SAS på linjen UME-CPH som kan bli aktuellt blir troligen få, du kommer troligtvis att få sämre tidtabell och eller övernattning.

Endast Skåne torde vara vinnare när SAS även lägger sina Europa linjer från cph.
 
Toppen